Hèt Nederlandstalige forum voor de liefhebber van horloges

Hèt Nederlandstalige forum voor de liefhebber van horloges
Algemene Horlogepraat  
Bladeren:   
Ga naar: ForumlijstDiscussielijstNieuwe discussieZoekenLog in
Re: Horloge kennis opdoen
Gepost door: Paul K (IP gelogd)
Datum: 23 mei 2005, 08:34

Hallo Eddy,
horloges repareren is inderdaad een heel erg leuke hobby, een boek in het Engels dat ik kan aanbevelen is:
Practical Watch Repairing- Donald de Carle
Is wel wat ouder, en de schrijver gaat wel uit van enige basiskennis.

In het Duits is er het (moderne) boek van Michael Stern, vind ik heel erg goed, zie beschrijving hier:
[www.horlogeforum.nl]

Het allerbeste is waarschijnlijk om een basiskursus te volgen, ik heb er geen ervaring mee; wel een beetje prijzig, maar als je iets kapot maakt door gebrek aan kennis, is 't in ieder geval niet je eigen horloge smiling smiley :
[www.zadkinecontract.nl]

Het is misschien handig om op het internet te zoeken, er zijn heel veel websites van horloge-knutselaars, dan krijg je zowieso al een idee wat voor basisgereedschap je moet aanschaffen, zie bijvoorbeeld:
[web.telia.com]

Horlogegereedschap is o.a. te koop bij Hobbyklok/Selva:
[www.hobbyklok.nl]
of natuurlijk op Ebay.

Natuurlijk kun je altijd je vragen op dit forum plaatsen, hier zijn diverse knutselaars en (in ieder geval) één echte horlogemaker die je verder kunnen en willen helpen!
Alvast een kleine tip: als je begint met horlogereparatie, begin dan niet aan een kostbaar familie-erfstuk, of een ander horloge wat je na aan het hart ligt, maar aan een simpel en goedkoop Zwitsers opknappertje, de kans dat je je eerste uurwerk-projekt onherstelbaar vernaggelt is niet gering: weet ik uit ervaring grinning smiley
Succes,
Paul

Bladeren:   
Opties: ReagerenReageren met quote • 

Onderwerp Geschreven door Gepost
  Horloge kennis opdoen Eddy 22/05/2005 22:16
  Re: Horloge kennis opdoen Paul K 23/05/2005 08:34

Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.
This forum powered by Phorum.