1 Horloge voor het leven?!

Op mijn 18e? Toen wilde ik een motor! :stuck_out_tongue:

Die is er ook gekomen trouwens :slight_smile:

1 like

Als ik van jou was zou ik op mijn 17j een mooie Seiko duiker (omdat je aangaf een duiker leuk te vinden) kopen en heel veel zorg voor dragen. Is toch een degelijk horloge voor een niet overdreven dure prijs en je zal er lang plezier aan hebben. Ondertussen spaar je voor iets dat je echt graag wilt hebben. Waarschijnlijk zal je gedacht tegen dat je hem koopt nog een paar keer veranderen. Die Seiko kan je dan later trots laten zien als het begin van jouw verzameling.

2 likes

Is wel een goed plan, waarmee zou je het een andere wending mee geven dan? Een tweede horloge in de collectie?

1 like

:ok_hand:

1 like

Heb al een seiko vijfje, de snk809k2 om precies te zijn. vind de 37mm case toch wat klein, is raar genoeg ook wat topheavy (wat mij best irriteert). Ik ga deze sowieso houden, misschien na een tijdje nh36 kaliber erin zodat hij lang genoeg leeft om later misschien door te geven als ‘first watch’. Anders zal het waarschijnlijk gewoon bewaard worden als sentimentele waarde. Heb deze een jaar geleden gekocht om te kijken of ik mechanische horloges leuk zou vinden. Hiervoor had ik een ronde Casio World Timer (die ik eigenlijk ook veel te groot en hoog vond). Die had ik toen ook anderhalf jaar gehad en daarvoor had ik ook een casio, maar dan een illuminator. Die had ik toch ook 2 jaar.

Mijn vader is altijd wel met horloges bezig geweest, ben hem een beetje gevolgd in het begin maar hij gaf alleen maar om quartz. Merken als Hugo boss, Fossil, Casio, etc… kwamen bij hem in aanmerking. Ik wilde hierbij een stap verder gaan en de mechanische kant op gaan. Ben blij dat ik dit heb gedaan. En nou ja, daar heeft mijn seiko 5 dus voor gezorgd. Ben daarbij ook direct in contact gekomen met het verwisselen van bandjes aangezien de standaard seiko bandjes echt pure schijt waren. Heb toen een goedkope nato gehaald, ben daarna tijdens de feestdagen voor een leren kalfsleren bandje gegaan. Die heb ik dan ook na een half jaar gesloopt waarbij de seiko ook op de grond viel (viel gewicht op mijn arm, bleef haken aan mijn horloge en het bandje was kapotgescheurd samen met een pin die zwaar gebogen was). Vond het daarna een goed idee om terug naar nato te gaan dus heb een suede nato strap gekocht. Draag deze tot op de dag van vandaag.

5 likes

Beter eens een degelijk gewoon lederen of canvas bandje proberen. Dan word het meteen wat minder top heavy. Deze seiko 5 heb ik in het begin ook serieus overwogen. Mooie keuze als kennismaking.

Begin met een goede Seiko duiker van 350/450 euro die gaat ook een leven lang mee en geen vintage.
Want als je 17 bent, zijn alle kwalitatieve horloges vintage in spe :wink:

Hij is altijd al topheavy geweest, met de nylon nato, suede nato, leren two piece en het standaardbandje. Ik vond in het begin ook de display caseback fijn zodat ik meer kennis kon maken en ook kon zien wat welke naam had en waar iedereen het over had. Alleen nu ik hem langer heb herinnert mij het er alleen maar aan hoe basic dit kaliber eigenlijk is. Zou liever een zonder displayback gehad met een zwitsers automatisch kaliber dat maar naar 1 kant opwind. Maar ja, al doende leert men eh.

Heb de seiko duikers ook wel al omgehad in winkels enzo maar vindt de hoogte en grootte toch too much voor mij, het gene dat bij mij echt de perfecte grote was qua horloges dat ik aan heb gehad was een 40mm staal/platinum yachtmaster dat ik heb gepast bij een dealer. Groter vind ik eigenlijk niet fijn, heb toen ook een Tudor Heritage met blue bezel omgehad en vond die toch net klein beetje aan de grote kant al hoewel was de dikte daarvan veel storender dan de extra mm in case.

Vertel je ouders gewoon dat je een duur horloge wilt kopen zodat hij de rest van je leven meegaat (wel met het nodige onderhoud natuurlijk) en laat ze eens wat voorbeelden zien. Desnoods neem je ze mee naar een juwelier om het kwaliteitsverschil aan te duiden.

1 like

Precies dit! :trophy:

2 likes

Ik zocht altijd naar de mogelijkheid om beide te kunnen. En vintage in ere te houden en nieuw te dragen en je eigen vintage te laten ontstaan.

Maar altijd in de beste staat die je kan kopen.

:beers:

9 likes

Probeer de mini Turtle. Die valt prachtig op een kleine/gemiddelde pols

Nee, naar een ander horloge in hoger segment.

Vroeger kocht opa 1 goede klok omdat hij wilde weten hoe laat het was. En die hield hij 40 jaar omdat horloges hem geen biet interesseerden.

en het internet niet bestond

6 likes

Jammer dat je die dikke prop hebt naast zon sexy subje.:scream:

4 likes

Waanzinnig mooi, die GS. Welk model is dat?

2 likes

Dat is die rolex sub 5513 :heart_eyes:
Van welk jaar is hij?

1 like

SBGV245 zo uit m’n hoofd

2 likes

Die GS vind ik ook wel mooi maar heeft niet echt een x factor als je snapt wat ik bedoel. Grand Seiko is wel echt een prachtig horlogemerk en dit horloge in specifiek doet geen schande aan de naam!