10k horloges en een beetje meer of minder

Thnx
Yip maar blijft natuurlijk een beginnend merk
\Maar een leuk verhaald en er kan weinig mis gaanm met en Unitas 6947 uurwerk :wink:
Gr/Arthur

Prachtig ding, alleen jammer van die fake vintage lume.

Ik zou denk ik wel happig zijn op de DSOTM of een Royal Oak. Het Rolexgeweld aan Deepseas etc doet me niks, en voor vintage Rolex wordt veel te veel betaald. Of misschien een mooie dresser van JLC?

Persoonlijk heb ik liever vier horloges die ik af kan wisselen dan 1 die ik altijd draag. Alleen zit je wel met vier keer onderhoud.

Zocht eigenlijk wat argumenten of deze klok af te kraken tov een Rolex…
Maar helaas… Het is echt een mooi ding :smile:

Overigens een erg leuk en informatief youtubekanaal…

1 like

Erg mooi, maar misschien niet helemaal 10.000 Euro-mooi. Dan zou ik eerder een halfjaar op reis gaan.

1 like

Kijk eens buiten de bekende merken. Mijn favoriet is Ochs und Junior. Prijzen beginnen bij CHF 6000.

2 likes

nice!

Ah, de GMT Master II heb je al, zag ik in een andere thread :grin:

1 like

En dan kom je thuis…10k op…paar maanden later je vakantie vergeten en geen klok :laughing:

1 like

Yep. En die BLNR is top!

Ik zal hier en daar een reactie geven op de geplaatste foto`s/ commentaren.

Het idee van 1 horloge kan ik me ook niet voorstellen. Zelfs al is het een … (vul zelf je eigen graal maar in).

Een aantal noemt: vreemd uitganspunt oid.
10k is geen vast gegeven. Het is een idee. Geen moeten. Het moet niet persé duurder zijn. En bij jezelf blijven en kopen wat je zelf mooi vind lijkt me duidelijk. Maar stel dat je dat wilt … welke dan? Het is meer een verkenning. Misschien moet ik niets kopen en alleen een paar verkopen, zodat die andere die ook mooi zijn vaker gedragen worden…?

Ik heb namelijk gemerkt dat er telkens financiële drempels zijn genomen door de jaren. Je eerste 500euro horloge. De eerste 1000euro horloge etc.
Ik vind dat @Tuur1968 het erg mooi verwoord heeft van hoe zo`n proces/ hobby kan verlopen.
Dank Arthur :smile:

Voor 10k moet je minstens een aantal complicaties erbij krijgen.
Ja. Ik snap hem heel goed. Maar ik ben niet achterlijk. Ik weet heus wel in welk jaar we leven en welke maand het is.
@HorloG Een Breitling Transocean 1461 is wel erg mooi. Maar vaak vind ik een horloge met meerdere complicaties te druk, te klassiek (denk aan de voorgestelde Breguet en Van Der Klaauw). Ik kan er van genieten hoe kunstig het gemaakt is, maar of ik het ook mooi vind om mijn pols en vind passen bij mij als persoon is een tweede :smile:
Om dan toch Nederlands trots te noemen. Van der Gang past dan beter bij me.

De Omega DSOTM vind ik op plaatjes erg mooi, maar ik moet het in real life eens bewonderen. Hij lijkt me te groot met 44.5mm. Ook denk ik dat het zwart me niet gaat me bevallen op lange termijn. De grey side misschien als alternatief…?

De Glashutte Seventies Chrono Panorama vind ik ook erg mooi. @Hamari

Daytona. Het los schroeven van de pushers om de chronograaf te gebruiken is natuurlijk knudde. :wink:

Rolex in het algemeen… top. Je weet wat het waard is en dat krijg je er ook weer voor terug, of meer.

Als ik een horloge om heb wil ik er ook iets mee kunnen doen: bezel draaien, chrono starten, uurwerk opwinden. Horloge oppoetsen met je mouw vind ik dan wat minder :wink:

Watch jaarboek 2016? Ik heb ongeveer een halve meter aan dergelijke magazines :slight_smile: Iemand interesse?

Een mooie dresser als JLC/ Calatrava? Ik heb een Grand Seiko. Die voldoet als dresser.

Wat opvalt is dat de zwarte Royal Oak vaak genoemd wordt. Ik heb momenteel een iwc ingenieur. Die blijft tenzij een Royal Oak deze vervangt.

Erg mooi, maar niet 10k mooi. Ik zou eerder op rondreis gaan. :smile:
Ja, lijkt me geweldig! Reizen geeft veel fijne herinneringen voor later. Met drie kleine kids is dat ergens voor de pensioen leeftijd bedoeld :slight_smile:

3 likes

Zo’n vakantie vergeet ik niet snel. HeB dit jaar ook een paar horloges verkocht en en reis naar China geboekt. Geen seconde spijt van. Jongens jaar naar Myanmar, maar hopelijk kan dat van de bonus worden betaald; )

Aks ik deze prachtige uitgangspositie zou hebben zou mijn keuze op de AP vallen. Prachtig ding is dat (op foto’s in ieder geval) En volgens mij multi-inzetbaar als casual en net.

Ook niet onbelangrijk bij een “one-piece” collection he :smile:

Half jaar op reis gaan zou me ongeveer 150.000 aan gemiste omzet kosten…
Klokje is dan wat voordeliger :slight_smile:

Maar… Het idee staat me aan…

Prachtige modellen zien voorbijkomen. Twijfel, twijfel,… Na de verkoop van twee Rolexen en een Omega heb ik vandaag toch maar een veilige keus gemaakt.

13 likes

Safe choice inderdaad, maar wel een supercoole!

Top, gefeliciteerd …lijkt de mijne wel…:sunglasses:

Ja, nog bedankt :wink:
Jouw plaatjes hebben wel de aanzet gegeven om de Hulk weer eens opnieuw te bekijken.

Lekker setje nu.

20 likes

Man van staal :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Mooie collectie!

1 like

Prachtig Paul! Die Hulk heeft een vriend van me ook, in het begin moest ik er erg aan wennen, maar omdat hij deze altijd draagt is het ook een beetje een ‘signature’ geworden. Leuk je verkenningstocht te lezen.
Bij mij iets soortgelijks: van een paar honderd naar 1500, dan weer wat minder duur, maar uiteindelijk bij jouw oude GMT uitgekomen. Je wordt maar één keer 50 natuurlijk. Prijs was voor mij het plafond, zoveel zal ik niet meer aan een horloge uitgeven, maar als het dan toch moet, dan aan deze. Geen minuut spijt van gehad, als ben ik nu wel een beetje klaar natuurlijk. Maar het idee van één (voor mij dan) knaller geeft ook rust. Hij ligt momenteel bij de horlogemaker maar ik verheug me er nu al op om hem zaterdag weer op te kunnen halen :smile:

1 like