120 d-mark voor een rolex in 1960 .. man weet niet wat hem overkomt

Oud gediende laat zn rolex 6542 gmt master uit 1960 taxeren en weet niet wat hem overkomt…

7 likes

Leuk filmpje! Bedankt voor het delen

Is hier een tijdje geleden al eens gepasseerd, maar met plezier nog eens gekeken.

1 like

Die laatste zin ook van die man. Geweldig.
Mooi om te zien :ok_hand:

Helaas is het horloge helemaal gerelumed, en ook niet zo best. Van die grandioze taxatie blijft dus helaas weinig over…

Maar goed, zelfs dan heeft hij toch een aardige investering gedaan!

1 like

hoe zie je dat?

Blijft leuk! En die sigarettendoos tip van Rolex :joy:

gr, HJR

De lichtgevende massa in dit horloge verkleurt over tijd naar een oker/gelige kleur (Google anders even op Rolex 6542 en ga dan naar images). In dit exemplaar is het gifgroen. Daarnaast als je goed kijkt dan zie je dat het vrij slordig is aangebracht, als dit origineel zou zijn zou je mooie strakke lijnen zien, dit is het best zichtbaar in de index op 12 uur, dit zou een driehoek moeten zijn maar er mist een punt aan de onderkant.

Dit is leuk! Bedankt voor het delen

De bezel ziet er ook uit of deze van klei opnieuw geboetseerd is…

Ik zie wel dat er door de jaren heen wat massa verdwenen is maar kan dat kleurverschil niet door de video lamp komen?

Ik kan dit zelf niet inschatten. Maar zou die taxateur er dan zo naast zitten?

Dit filmpje is voor mij wel weer het bewijs dat ik dertig jaar te laat geboren ben. Die generatie kon met het maandsalaris van een militair een Rolex GMT Master kopen, die nu ook nog eens een vermogen waard is…:confused:

I bought it at a PX… Zouden de casios en suuntos die ze nu verkopen over 50 jaar ook een dergelijke taxatie krijgen? :smile:

Daarvoor is het kleurverschil toch echt te groot.