1ste horloge zoektocht <€4500

Mijn excuses, nieuw hier zoals ik al heb gezegd haha.

Ik heb mijn tekst aangepast.

1 like

Breitling soh 42; tudor BB … iets in die richting :blush:

In eerste instantie een paar zaken binnenstappen en heel veel passen, neem je tijd hiervoor. Persoonlijk vind ik een Breitling Premier heel mooi.

Wellicht heel wat anders maar ook erg fraai:

@Fate_Amenable_To_Change kan je er meer over vertellen :wink:

1 like

Een prachtige IWC Portugieser Chrono occasion koop je ook voor rond de 4K. Een naam met faam en het horloge betreft een echte klassieker! Zou zeker deze ook meenemen in de afweging. Succes!!!

1 like

Ik heb de Tag Heuer calibre 5 gehad.
Fijn horloge, de stalenband voelt solide aan en sluit mooi aan de kasten ligt lekker om de pols.
Ik was er wel snel op uitgekeken. Dat dan weer wel.
Hier een linkje waar je de Calibre 5 in een aantal foto’s kan zien.

1 like

Niet om je te ontmoedigen, want het is inderdaad een mooie klok, maar aangezien het je eerste ‘dure’ horloge is zou ik wel rekening houden met de servicekosten. Een Speedmaster heeft best een dure service, als je deze via omega zelf doet, en kost €750. Ik keek voor mijn eerste ook af en toe naar de Speedmaster maar heb toen mede door het dure onderhoud toch voor wat anders gekozen…

Hoeft niet joh, hier moeten mensen m.i. tegenkunnen hoor :smiley: succes met de zoektocht. Met jouw budget moet een mooi horloge niet lang meer duren! Ik zou gaan voor een jong gebruikte 34mm/ 36mm Rolex OP met groene wijzerplaat.

Misschien iets te eenvoudig kwa stijl, gezien je smaak mbt de wat ‘drukkere’ moonwatch of Carrera, maar wel echt een stijlvolle allrounder, stoere look door de oysterband, echt een classic timepiece die over 30 jaar nog steeds ‘kan’.

6 likes

die waren er al na 1 minuut.

3 likes

:thinking::upside_down_face:

Ik zou je niet te druk maken om het merk maar vooral om het horloge zelf. Het is vooral veel marketing bij de luxe merken.

Deze zijn voor 37-3800 nieuw te vinden in Nederland :+1:

1 like

Wat zou deze nog kosten dan ?

Bedankt Auke95!

Om de de hoeveel jaar is een service beurt nodig?

Deze is inderdaad zeer mooi!

Rond de 4-4.5 denk ik

2 likes

Ongeveer elke 5 - 8 jaar aldus Omega (https://www.omegawatches.com/en-gb/customer-service/interventions-and-prices)

@Jeroen_S er staat er 1 NU in het ‘blauwe’ gedeelte die kan je denk ik wel scoren voor 4K :wink:

Dit ; [TK] Rolex Oyster Perpetual Olive Green 114200 34MM

3 likes

hmmm, dat is nog te overzien vind ik

Dat is ook nog te overzien vind ik.

1 like

Service beurt hoeft ook niet bij Omega, kan ook bij een gewone horlogemaker. En ieder mechanisch horloge zal een (dure) service nodig hebben dus dat is niet per se een reden om een bepaald model niet te kiezen.