2 Rolexen en 1 Cartier gestolen. Graag hulp!

:ok: :cool:

:nauseated_face::nauseated_face:

Ga in therapie man. Empathie kan je niet leren maar wat jij hier allemaal zit te zeggen is behoorlijk fucked up.

8 likes

Beter negeren deze trollibollie @Swordhand mensen :point_right:.

Wel verrekte klote zeg! Wat een ellende.
Dit soort geboefte zouden ze toch met een klauwhamer 10 vingertjes bij moeten werken :rage:

4 likes

Eigen schuld doet er in het strafrecht niet toe. Dan was het nog steeds oplichting geweest. In het door jou geschetste scenario met monopolygeld zou de dader misbruik hebben gemaakt van beperkte verstandelijke vermogens van het slachtoffer.
Dit jaar zag ik bijvoorbeeld een zaak waarin een slachtoffer ervan werd overtuigd dat bankmedewerkers giraal geld vervalsten, zodat hij alles van zijn rekening haalde en dat in een plastic zak aan de dader overhandigde. Eigen schuld? Natuurlijk niet, die dader wist zijn slachtoffer goed uit te zoeken.

Je kunt niet van iedereen verwachten dat hij of zij nauwkeurig het juridische verschil kan bepalen tussen diefstal, verduistering, oplichting, flessentrekkerij, etcetera. Wat wil je nou?

Tjeezus.

Die jongen wil gewoon graag zijn spullen terug en vraagt onze hulp.

Precies dat. En sommigen zijn nu eenmaal beter in het vermijden van fouten dan anderen. Als jij tot de eerste categorie behoort mag je je zwaardhandjes dichtknijpen.

9 likes

@jur kan je deze vent een ban geven voor opruiing?
Hij doet het er gewoon om, moet haast wel.

Niemand is zo’n ongevoelige klootzak in het echt.

6 likes

@swordhand een beetje empathie had je gesierd. Had je hier niet zelf geld overgemaakt voordat je het horloge kreeg?

Denk je dat nou echt? In mijn middellange leven heb ik dat van zovelen gehoord. Eigen schuld. Telkens weer. Behalve als henzelf iets overkwam.

1 like

Dit dus.

1 like

Je kunt een overschrijving niet terug laten boeken, alleen bij een machtiging kan dat.

Citaat MPK
Je kunt een overschrijving niet terug laten boeken, alleen bij een machtiging kan dat.

Klopt, alleen SEPA machtigingen kan je terug laten boeken.
Mits dit binnen een x aantal dagen gedaan word.

Erg vervelend voor de TS, hopelijk kan hij camerabeelden opvragen bij de locatie waar de overdracht heeft plaatst gevonden. En hopelijk kan (en wil) de politie er wat mee doen.

OPGELICHT ,BESTOLEN !!! man , van noord Afrikaanse afkomst Nederlandse taal perfect en 1m80 , sportieve type leeftijd tussen de 27 en 37 jaar ,ziet er toch nog jong uit rijd met kleine fiat 500 of kleine omega Opel kleur licht grijs wit was de wagen , wagen was er te snel vandoor ,had het door moeten hebben te laat pfffff nummerplaat net niet duidelijk genoeg, t was aan t regenen ,het is een zeer wantrouwige man , en hij vertrouwde mij niet ,en manipuleerde,mij , door continue te zeggen k wil geen kat in een zak kopen ,wees aub eerlijk met mij herhaalde wel 3 keer in het gesprek via watshap ,achteraf gezien was het met een fichingnummer dat hij gebeld had, dus ja alle gegevens van hem was puur vervalsing en oplichterij !En hij woonde zogezegd 200 km voor breda, dus hij vroeg een tegemoetkoming naar Breda toete rijden vanuit brussel ,en daar is het gebeurt in een cafeetje om de hoek , en hij zei dat hij een gsm winkel had in leide ofzo nederland ergens ,ook en heb pv van politie ,dossier is in parket al een week nu , en heb deze site vandaag ontdekt door mede rolexliefhebbers ,maatjes van mij


Hier zijn al de foto’s beschrijving van de oplichter de klootzak pfffff ,ben er kapot van taconew van de 2 rolex en cartier , hartelijk dank

2 likes

Maar even serieus, je laat een totaal onbekende die vreemd gedrag vertoont, van Noord-Afrikaanse afkomst, 11K aan horloges meenemen zonder dat je geld hebt gekregen of het op je rekening hebt gezien? Ik kan het gewoon niet geloven :smirk:

14 likes

Zulke types skip ik op voorhand al. Regelmatig aan de telefoon gehad… dan haak ik gelijk af. Opsporing verzocht kijken is een mooie waarschuwing.

Nee nog niet ,komen zij daar intussen meneer ?

Oef… Dat zijn inderdaad wel een hoop rode vlaggen… Toch ben ik wel benieuwd of er beelden van zijn gemaakt in het cafe waar de overdracht heeft plaatsgevonden. Op dit soort plaatsen hangen tegenwoordig altijd wel camera’s.

Iedereen vroeg foto’s van de uurwerken ,dit zijn ze ,ik ben ik de dom geweest ,maar had het niet door, te laat had ik het door ,als de wagen snel vertrokken was in de regen had ik het door , ben er kapot van ,ik heb voor die uurwerken heel lang gewerkt !!! Mensen help mij aub ,hartelijk dank bij deze! De pers die ze terug vind krijgt een beloning van 1000 e

Het zal je gebeuren… Het moment dat je het in de gaten hebt, dát moment dat je wel door de grond kan gaan… gewoon verschrikkelijk dat er medemensen zijn die dit een ander aandoen van om er zelf beter van te worden.

Ik geloof totaal niet in een God, Karma of wat dan ook, maar op dit soort momenten zou je wensen dat deze mensen in gelijke munt worden terugbetaald.

En wat een bedrag.

Inderdaad, veel rode vlaggen en ik denk dat ik van mezelf kan zeggen dat mij dit niet zo snel zou overkomen. Ik koop en verkoop veel horloges maar zal nooit of te nimmer op bv marktplaats kopen of verkopen. Alleen hier op het forum en bij de hier op het forum bekende grijze dealers die een uitstekende reputatie hebben.

Maar vreselijk dat jou dit overkomen is en ik vrees dat de kans maar klein is dat je je horloges of “kopers” ooit nog zal terugzien.

Mag ik ook zeggen dat ik me erger aan een aantal betweters hier in dit topic die doen alsof ze weten waar Abraham de mosterd haalt? Wat een haantjes zeg.

Alle goeds gewenst!

6 likes

Beste @bart4 in dit geval zou ik niet te hard op verzekering rekenen.
Ze zullen er op spelen dat het alleen bij inbraak telt.
Een normale inboedelverzekering in Belgie dekt 25K juwelen, daarboven durven ze echt zware eisen stellen, zoals inbraakvrije deur , safe etc
Je kan ze op een site voor gestolen uurwerken zetten, maar vrees dat zoiets ook niet veel nut heeft.
Ik kijk er nooit naar, maar koop wel alleen bij mensen met goede naam.

1 like

Wat een enorme kl… zak zeg hier op het forum. Als je geen empathie hebt, hoef je dat niet te melden en r. t dan lekker op.
Oh ja voor ik het vergeet: ik hoop dat alles weer goed komt met ts en de horloges.