2015: welke vintage droeg jij in 2015? (2015 dus niet meer posten misschien?)

Mijn voorkeur ligt bij duikers , maar deze vind ik echt schitterend :+1:

1 like

Herma 200m plongeur toujours.

4 likes

Mijn vandaag binnengekomen birthwatch: een 1977 Seamaster Quartz (zie hier voor meer info: Mijn 'nieuwe' birthwatch)

1 like

Omdat de Fortis van gisteren in bubbeltjesfolie in m’n tas zit.

8 likes

Die’s ook niet verkeerd!

1 like

Deze Casio W-750 Marlin uit 1983
Het horloge verbleef jaren in mijn ‘laat maar zitten’ bak met alle horloges die niet restaurabel waren. Vaak agv een niet te vervangen glas. Glaasjes van vintage Casio lcd’s zijn vrijwel onvindbaar.
Totdat ik mijzelf de kunst van het restaureren/polijsten van glazen glaasjes eigen maakte. En deze Casio met zn zeer grof bekrastte glaasje was mn ‘testcase’, de allereerste.
Sindsdien is dit al weer anderhalf jaar mijn ‘daily beater’ (90% van de dagen om mn pols). Afgeregeld op mn Sharp quartz tester heeft het nu een afwijking van 1 seconde per maand. Ik gebruik de gemakkelijk toegankelijke timer dagelijks als kookwekker, ideaal.
Niet voor niets mn daily beater: een afgedankt waterproof LCD horloge met een tweede leven die (vooral dat) een deuk mag krijgen. En qua precisie gewoon perfect in combinatie met een lithium batterij (jaartje of 5/6 brandstof). Eens in de paar maanden een (overbodige) seconden reset, als purist…
Niet te vergeten het ‘eye catcher effect’; ik zie vele ogen richting mijn pols gaan …

2 likes

Mooi!

Morgen komt deze Seastar Cal. 2481 (=Omega1481) terug, hopelijk opnieuw met de correcte kroon. Horlogemaker had generische, dikke kroon geplaatst waardoor de duw-datumverstelling niet meer werkte. Hopelijk deze keer in orde! Ik heb heb ook gevraagd om een originele smalle kroon, liefst origineel Tissot… Mijn oude originele kroon was naar de haaien zeiden ze :worried:

1 like

Is dat een Aquamax?
Mooi ding!

Yep, Aquamax, @Evw

Vandaag Seamaster 30

Untitled

2 likes

Vandaag voor het eerst om de pols. Afgelopen vrijdag terug van een servicebeurt door Hub H. Is van mijn vader geweest, maar die geeft er niet om.

3 likes

Vers plaatje van de Genève Chronostop op 2 delig nylon :wink:

Fijne dag!

2 likes

Opvallend hoe sommige mensen ook weer helemaal niks met horloges kunnen hebben.

Kirowskie vandaag:

Fijne maandag verder :wink:

3 likes

Ik draag deze vandaag. Ben er een heel stuk blijer mee dan verwacht… best heel erg leuk!

3 likes

Hier ook maar eens een oude Rus uit de horlogedoos gehaald.

3 likes

Welkom in vintage horloge wereld!

Prachtig horloge.

Opknapper van het forum. Kast schoongemaakt, uurwerk geserviced en nieuw glas geplaatst. Kan weer keurig gedragen worden.

Ancre duiker uit de jaren 60.

5 likes