2015: welke vintage droeg jij in 2015? (2015 dus niet meer posten misschien?)

3 likes

Vanmiddag uitgepakt, opgedraaid en dragen maar!

2 likes

Volna

3 likes

Prachtig horloge!!

Schitterend, zo glas helder.

Volgens verkoper op de rikketik was hij NOS.
Weet niet of dat echt zo is maar hij is in ieder geval in een mooie staat.

Mijn beste,

Vanmiddag om de pols, mijn gemoedelijke Omega uit '47.
Toch wel een van mijn favorieten Vintages!!

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

1 like

On a lovely sunny day the p1lot One.

Na al dat moderne duikersgedoe van gisteren, vandaag maar weer eens gewoon ouwe meuk:

4 likes

Pontiac Hydraulica uit de jaren 50 met Peseux uurwerk. Werkelijk nog in een bijna nieuwstaat.

4 likes

6 likes

Toch maar even gewisseld, want deze kwam net binnen en ik had @Eddy_C een plaatje beloofd. :wink:

5 likes

Heel goed!!! Afspraak is afspraak. :wink:
Nice! Gefeliciteerd man! Heb je snelverstelling voor de datum?

Bandje staat ook prima! Maarā€¦ Er gaat echt niets boven die ladder van die blije homoseksuele broertjes! :man_with_gua_pi_mao: Ga je daar nog naar op zoek?

Dank je! :smiley: Hij is semi-quickset.

Je hebt helemaal gelijk, maar die vrolijke Franse broeders zijn me wat te duur, dus ik ga niet actief op zoek. Maar ja, als er eentje voorbij komtā€¦

1 like

Klopt. Ik zal je informeren als ik er eentje tegen kom!

Twijfel, want volgens de verkoper zit er ondanks de ontbrekende wijzerplaataanduiding toch een sneltikker in. Ik weet dat niet zeker, maar hij had ook geen reden om er over te liegen.

Top, dank je!

OkĆ©, interessant! Misschien is er ooit wel een ander uurwerkje in geklust. Volgens mij is 28.800 pas van de dial verdwenen toen de 2572PC werd geĆÆntroduceerd (sneltikker mĆ©t quickset), maar dit kan makkelijk niet zo strikt zijn toegepast als wij ā€œkennersā€ denken. :blush:

Het is allebei mogelijk. Van vintage Omega weten we natuurlijk dat ze pakten wat er op de plank lag. Kan bij Zenith heel goed net zo zijn. Verder is hij in elk geval mooi origineel, dus ik ben weer blij. :smiley:

1 like

@Eddy_C, dan maken we het maar even af he? 2562PC dus, inderdaad een sneltikker. Geen idee of het een wisseluurwerk is, maar het plaatje is zo wel heel mooi compleet. :smiley:

1 like

net binnen en ben er blij mee! Wel moet ik even wennen aan het wat kleine formaat, dat hoort blijkbaar bij deze oudere horloges ??

En meteen een vraagje? weet iemand (bij benadering) hoe oud deze kan zijn? Ik weet dat je dan ook naar het uurwerk moet kijken, maar ik heb geen idee hoe ik het horloge moet openenā€¦

2 likes