2015: welke vintage droeg jij in 2015? (2015 dus niet meer posten misschien?)

Prisma handopwinder:

Was m’n eerste horloge, toen ik een jaar of 8 was ofzo.
Het was toen al een oud beestje, een afdankertje van een oom.
Niet de allefraaiste, maar vanwege de nostalgie mag hij blijven. :smile:

1 like

Da’s precies waar ik ook aan dacht! :grinning:

:ok_hand:

Niet alle vintage zijn klein. Deze is wel extreem klein naar mijn idee. Ik kijk altijd naar de verhouding van de wijzer aanzet t.o.v. de kast. Dus de verhouding van de punt in het midden t.o.v. de kast. Daarmee kan je een redelijke schatting maken.

Als je een paar plaatjes naar boven scrollt en de (prachtige) Pontiac van Melvin bekijkt dan zie je wat ik bedoel

Vermoed dat deze rond 1960 gemaakt is maar dat is een vrij grote gok.

Niet echt een vintage dacht ik, maar wel mooi!

dees vandaag, vanwege het zweten :smile:

Layka met ETA 2789 onder de kap.

1 like

Deze kwam vandaag op kantoor aan - Squale Medium (36 mm kast) met overstekende bezel eenzijdig, geïntegreerde crownguards aan andere zijde.

Mag dus paar daagjes op proef om de pols.

Is dit nu een bakeliet of een acryl bezel trouwens?

8 likes

Zo! Mooi ding!
Apart die bezel.

Ongeveer even dik als m’n 36 mm Supercompressor.

3 likes

Je weet wat ik heb gezegd he? :wink:

Als je hem verkoopt, graag aan mij denken!

Of op Catawiki natuurlijk! :wink:

1 like

Dank voor de tip! Daar ga ik voortaan op letten want ik vindt deze eigenlijk te klein…

Heb je een schuifmaat? Wat is de diameter zonder de kroon?

Haha, moet ik hem eerst goedkeuren :smiling_imp:

:stuck_out_tongue_closed_eyes:

Hoe bevalt het formaat je trouwens? Ik heb de 36mm Berios Squale van Stef overgenomen en ben eigenlijk aangenaam verrast hoe hij draagt…

30 mm…geen schuifmaat maar heel precies proberen te meten…

Hmm dat is inderdaad klein. 32/33 mm is denk ik een prima maat als ondergrens :slight_smile:
Heb je de Pontiac Hydraulica gezien een paar plaatjes naar boven met de groene horloge band?
die is 33 mm zonder de kroon.

Ja, heel mooi!! Ik ga voortaan ook zeker hierop letten, ik ben pas net met het horloge virus besmet dus moet nog het eea leren…

1 like

We hebben allemaal miskopen gedaan. Veel succes met de zoektocht!

1 like

Ik ben er -as we speak- 'n Tropic bandje aan aan’t klussen…

EDIT : Draagt we lekker.Wel fijntjes voor een duiker. Zo’n Calypsomatic voelt, ondanks dat de kast veel slanker en dunner is, toch wel wat stoerder om de pols. Deze Squale (feitelijk een Donax met 'n Squale kast) voelt en toont wel als een serieus duikhorloge, ondanks de maat (en de 10 ATM op de dial terwijl de kast 30 ATM is).