2015: welke vintage droeg jij in 2015? (2015 dus niet meer posten misschien?)

Zomerse kleuren op deze druilerige dag…

2 likes

3 likes

Mijn beste,

Vanmiddag gaat wederom met veel genoegen de Orfina om de pols!!

(Ik moet toch eens een cursus fotografie volgen,
want dit lijkt op niets).
Maar enfin,

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

3 likes

Maar hij is wel mooi ! :+1:

1 like

Nog steeds…:wink:

9 likes

Oef, @Utrecht2 die is inderdaad érg mooi!!!

Vandaag mijn nieuwe knutselproject.

5 likes

Nou @MartijnV ondanks dat het een knutselproject is, is dat ook wel een hele gave klok. Aparte bezelvorm die ik niet vaak zie. Of is dat een aanpassing? Stoer wel

Originele Omega Mariner 1 :slight_smile:

De linker van mijn “dress” duo :wink:

3 likes

Gisteren binnen en om de pols! Wat het precies is blijft voor mij een raadsel :smile:

3 likes

Deze net omgedaan, wsl begin 60er jaren.

2 likes

2 vintages vandaag, links de 5513, rechts, vers uit envelop (en op een Tropic gezet natuurlijk) een Falken Squale-achtige 35 mm 20ATM duiker met ETA automaat met datum-snelverstelling, mooie grote schroefkroon en acryl (bakeliet?) bezel, die pas vanavond een fikse Polywatch behandeling krijgt.

3 likes

Polywatch rules!

10 likes

O jé de 2e keer dat ik 'm like maar dat verdient deze Falken wel
en jij ook voor het poetswerk :wink:

1 like

8 likes

1952(ish) Omega met 266 uurwerk vandaag.

3 likes

Ik zie hier constant prachtige “vintage” chrono’s en divers voorbij komen en ik speur me gek op ebay. Maar wat zijn nou schappelijke prijzen voor dergelijke horloges?

De laatste Rikketik was een een jonge knul/gozer helemaal in stijl gekleed, durfde alleen niet te vragen naar de prijzen van de horloges die hij te koop had.

heel erg mooi !

1 like

Eerder toonde ik hier mijn ‘daily beater’, de Casio W-750 uit 1980 (hier rechts op de foto)
Deze draag ik 20 dagen per maand vanwege zn uurwerk en mogelijkheden en omdat ik er ‘niet voorzichtig mee hoef te zijn’ (de meeste horloges die ik bezit zijn nos of -bijna- mint, hier ben ik -misschien te- zuinig op…)
Daarnaast loopt het uurwerk strak op tijd na afregelen, al maanden +1 seconde per maand. En dat is fantastisch (laat die atoomklok dan maar zitten)
Ik ben een knutselaar en sleutelaar qua hobbies en heb net iets te vaak ‘krasjes gehaald’

Omdat een (1) daily beater een beetje saai werd kocht ik er een tweede bij met hetzelfde uurwerk. Deze is nog minder als de W-750, een echt gooi en smijt horloge :smile:
En toch een stoere klok aan de pols, deze Casio W-450 uit 1982:

2 likes

Omega vandaag

4 likes