2015: welke vintage droeg jij in 2015? (2015 dus niet meer posten misschien?)

Deze merkloze, wsl jaren 50

6 likes

Zojuist even gewisseld naar deze. Alvast voor morgen.

3 likes

Vandaag binnengekomen via @acour_jeroenā€¦

8 likes

Het is PloProf dag!

9 likes

De Titus

1 like

Mn zwart witte Pontiac ā€˜duikertjeā€™ verdiende de afgelopen twee dagen weer wat polstijd. Mechanisch blijft, uiteraard, ook erg leuk!

Datum verzetten doe ik niet op dit uurwerk (geen snelverzet)

10 likes

@ JackW
Deze verkocht in het verleden, was van mening dat ze beter lijken op staal
Maar met deze band had ik de bruine zeker gehouden, perfecte match!
Dit type ESA uurwerk houdt perfect tijd over het algemeen
Mooie klok zo :thumbsup:
Thanks for sharing

Dank je @ernst ! Ik heb hem samen met de onderstaande Edox gekocht. Allebei met een ESA 9315 inderdaad, en tot nu toe lopen ze prima. Het verbaasde me dat ze alleen am/pm hebben en geen 24-uurs aanduiding, of zie ik iets over het hoofd?

Ze kwamen allebei op een nos zwarte Edox-band, maar die heb ik meteen opgeborgen. Vind dit inderdaad mooi matchen.

De ene mist trouwens een schroefje van de batterijclip, dus als je die nog hebt, houd ik me aanbevolen.

1 like

@JackW deze hebben inderdaad alleen am/pm tijdsweergave.

vandaag deze weer eens, oude foto sorry.

2 likes

Omega Seamaster - 1959

[URL=http://s380.photobucket.com/user/farfal/media/Omega%20Seamaster%20-%201959.jpg.html][/URL]

6 likes

Mijn militairtje

3 likes

Coole Rado :+1:

Dit blijft altijd ruig :+1:

Ik ben die nieuwe zeer gelukkige eigenaar van deze Seiko 7A28 Speedmaster ā€œpepsiā€ uit 1984 die onlangs voorbij kwamā€¦

Gisteravond even schoongemaakt, pakkingen gesmeerd etc. De originele band had een aantal stevig verbogen schakels, ook deze onder handen genomen en ziet er weer perfect uit

Helaas heeft het horloge wat valschade in een hoek, maar verder in perfecte staat! Voorlopig een blijver!

6 likes

Jij was het dus :wink: De verkoper wilde de deal met jou verbreken omdat ik een stuk meer bood. Heb hem er van weerhouden :wink:

Veel plezier er mee!

Deze dikkerd weerrrr

6 likes

Ik had de eigenaar gebeld en hem een bod gedaan wat ik redelijk vond (90), aangezien je bij deze klokjes nooit weet of de batterij is gaan lekken (het horloge werd met dichte kast en lege batterij aangeboden). Als dat zo is dan kan je het uurwerk over het algemeen herstellen, maar moet dan volledig uit elkaar en dat kost uren (maar is leuk om te doen). Verder had ik de valschade niet opgemerkt, alsmede de beschadigde links in de band (6 in totaal)
Maar affijn, ik heb de verkoper uiteindelijk in goed overleg (nadat hij het al had verzonden hadden we nogmaals telefonisch contact) een bijbetaling gedaan die het totaal dicht in de buurt bracht van jouw bod.
Eind goed al goed!

De rechter :*-)
De Citizen zit in 't kluisje. Toen mijn moeder 18 was heeft ze deze meegenomen uit Japan voor mā€™n opa.

4 likes

Een schitterende Citizen met zn romijnse letters en grijze plaat ā€¦ Mooie fotoā€™s ook!

Een zwaar leven gehad, maar nu weer goed lopend.

2 likes