2015: welke vintage droeg jij in 2015? (2015 dus niet meer posten misschien?)

Deze weer, vanwege de mooie wijzerplaat:

Fijne dag allemaal!

2 likes

Hier ook even plaatsen, Vostok Amphian 300m met ultra dik plexi

4 likes

Even ander bandje gehaald voor de Buren…
Classy!

4 likes

Wordt hij wel wat stoerder van!

1 like

Past er mooi bij!

Ik heb een zwak voor de Seiko Sports 100 (100m waterdicht) horloges uit de jaren 70; ze hebben een fantastische afwerking en kwalitatief goede quarts uurwerken

Deze lag al lang te wachten op een restauratie, in een erg gedragen staat. Ik heb onlangs de kast gerestaureerd, een nieuw glas geplaats en de spoel van het uurwerk vervangen. Na afregelen loopt het nu 0,10 sec per dag voor (3sec/m)

Het horloge geeft een prachtige zware band met een voor Seiko ongebruikelijke sluiting, deze is Lasalle gemerkt.
Ook de bevestiging van de band aan de kast is vrij ongebruikelijk; pennen geborgd door een schroefje.
Al met al is dit nu een van mn meest bijzondere Sports 100 modellen, ik ben er erg blij mee!

Seiko 8229 Sports 100 uit 1979:

8 likes

Bijna elke vintage duiker is mooier op een échte Tropic (hier een 22mm ‘basket weave’ ipv de aftermarket mesh van verkoper).

6 likes

Mooi spul weer, die ultra chron had ik eens bijna te pakken (nét zo ééntje) bleek net verkocht te zijn…
@ernst Mooie Seiko! Lasalle was ooit door Seiko gekocht als merk voor luxe dress horloges.

Vandaag deze weer eens om, poosje niet gedragen, blijkt wel vier seconden voor te lopen! Ik geloof dat ik hem ergens in mei voor het laatst gelijk had gezet.

4 likes

Deze staat nog op mn verlanglijstje martijn, echt een topper
Vwb Lasalle, ik weet het, maar had nog niet eerder Lasalle (banden/onderdelen) gezien op ‘reguliere’ Seiko’s

Eens een keer geen Vostok om naar mijn werk.

7 likes

Dees vandaag:

Voortzetting van de discussie Vrijdag:

2 likes

Gelezen dat Seiko in de jaren tachtig stopte met de productie van horloges voor Disney.
Dat zou dan betekenen dat deze (8Nxxxxx) uit november 1988 stamt.
En dan mag 'ie dus ook op dit forumonderdeel:

11 likes

Dit brok antiek, vroeg model Citizen “four hands” alarm.

2 likes

Naar het werk vaak dit ‘late’ Cara-zakhorloge, rond 1970.

3 likes

1 like

4 likes

Vandaag mijn Seamaster
[URL=http://s380.photobucket.com/user/farfal/media/Omega%20Seamaster%20-%201959.jpg.html][/URL]

5 likes

Ziet er goed uit Thijs :smiley:

1 like

Het begint nu nét te regenen bij ons, met windkracht twee nu ik op buienradar kijk. Voor niets mijn stormbestendige horloge omgedaan? (het zal nog wel gaan waaien denk ik)


8 likes

mooi, de kroon bevalt me zeer!