2015: welke vintage droeg jij in 2015? (2015 dus niet meer posten misschien?)

1953 Omega Thin Arrow. Krijg er voorlopig niet genoeg van.

18 likes

Hele mooie Omega :smiley: waar heb je die vandaan???

Danku. Op een veiling gekocht. Radium wijzerplaat, alles origineel.

Geweldig veel plezier ermee :smiley:

Vandaag mijn russisch wekkertje maar weer eens opgewondenā€¦

5 likes

Vostok Amphibia ā€˜Russian Flagā€™:

3 likes

Begin jaren 60 Mauthe.

2 likes

Ik droeg vandaag eerst deze:

En daarna met dank aan @mooieklokjes deze:

9 likes

Heel erg fraai! Heb vandaag zijn oudere broertje ('45) van een donor-balans voorzien. De patient heeft wat last van afstotingsverschijnselen, maar die onderdruk ik morgen wel. Komt goed. :wink: Pics when ready. :smile:

Zo, Jelle heeft flipperitis zie ik! :wink: Cool hoor, die Lip. Heb deze ook van hem:

Op deze foto is-ie haast mooier dan in 't echt. :smile:

4 likes

Mag ik daar mijn tijdgenoot met racing dial aan toevoegen?

10 likes

:thumbsup: Zouden ze dezelfde wijzerplaat-leverancier gehad hebben? De gelijkenis van de minutenring is opmerkelijk.

Op de 13e, deze maar weer eensā€¦

2 likes

Een Omega Soccer Timer :smile:

11 likes

Vandaag een 32mm, minimalistisch Sovjet klokje, Paketa handopwinderdje op een even simpel bandje.
Oogt op de foto groter maar ik heb een smalle pols.
[URL=http://s376.photobucket.com/user/fransbeijer/media/IMG_0865_zpsldm2w2pe.jpg.html][/URL]

4 likes

Acryl bezel en glas waren haast onleesbaar door de krassen en de kast was SMERIG.

De volle kuistreatment gegeven en even om de pols voor ie in de verkoop gaat. (heb nog 2 met blauwe acryl bezel en nu niet echt een collectie focus voor me :P)

6 likes

Vandaag eentje met structuur op de wijzerplaat.

5 likes

Zoals gisteren beloofdā€¦

Zit een verhaal aan vast: Had 'm al jaren, ooit zelf gereviseerd, liep 2 seconden per dag voor. Subliem dus. Tot-ie op een moment liep als een natte krant. Ik 'm een servicebeurt geven, zie ik dat de bovenste tap van het ankerrad gebroken is. Laat ik nou een sloop-30T2 hebben liggen. Ik de koning te rijk, wil de klus voltooien - en vernaggel vervolgens de Breguet-spiraal. Geen redden meer aan. Hele tijd later vind ik nog een betaalbaar donor-30T2 werkje. Had ik twee opties - virole met spiraal van de balans afsteken, of de complete donorbalans er in. Ik durfde de eerste optie toch niet aan, en heb nu zo goed en kwaad als het ging - een Breguet-spiraal (iets) bijplooien is zweten geblazen - de boel weer aan de praat. Punt is namelijk dat deze balans net een graadje minder sjiek is dan de originele.

Heb de originele balans wel bewaard, en ach - de meest uitgebreide - en riskante - optie komt nog wel 's. Jammer is wel dat het horloge nu enorme positionele gangverschillen heeft, heb geprobeerd een gemiddelde te vinden op de regelmachine.

E.e.a. met dank aan het gebruik van R.K.'s atelier te H., en zijn technische assistentie! :wink:

7 likes

Mijn beste,

Voor vandaag,
een nog best ā€œbij de tijdā€ zijnde Omega!!

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

8 likes

Jaquet-Droz vandaag:

Fijne woensdag verder :sunglasses:

9 likes