šŸ”’ 2016: Welke vintage draag je vandaag?

Helderā€¦

Die Majestic is wel leuk. Penankertje denk ik, klopt dat ?

Wat een mooie vintage horloges komen er weer voorbij zeg. De Sicura bullhead en de Rodina zijn ook prachtig.

Hier zojuist gewisseld van de ene Slava naar de nieuwste aanwinst.
Na eerst de kast een tijdje hebben laten weken in de Ajax allesreiniger en toen met een satƩ prikker flink gepeuterd te hebben en met een oude tandenborstel flink geschrobd te hebben, is deze Slava ook weer toonbaar.

8 likes

Ik zou deze maar koesterenā€¦ hĆ©Ć©l apart dus lekker om houden! :wink:

Een net gearriveerde Elgin uit 1960, canteen style. Alleen de crown cover ontbreekt.

Foto met de schroefkroon:

6 likes

[URL=http://s913.photobucket.com/user/toontje-66/media/Tudor%207962/20150927_174932.jpg.html]

[/URL]

10 likes

Handwinder?

Er staat Majestic op de wijzerplaat, maar ongetwijfeld is het uurwerk geen Majestic. Waarschijnlijk zijn daar nog onderdelen voor te krijgen als je iets verprutst. Kan je het uurwerk laten zien?

Yep

Is inderdaad een penanker, en waarschijnlijk een uurwerk van een dameshorloge.
Heeft een doorzichtige achterkant, zal nog wel eens een paar fotoā€™s plaatsen.

1 like

Cool, maar wat maakt die Elginā€™s nou zo bijzonder? Zie ze voor veel geld te koop staan vaak terwijl ze toch gewoon generieke kasten gebruikten zoals veel merken die tijd.

Hij is wel aardig :wink:

maar inmiddels geswitched voor vandaag en deze dan

11 likes

Wat kost zoā€™n stalen connie tegenwoordig, en wat moet je voor een service in ieder geval rekenen?

Ze zijn door het leger gebruikt (National Watch Company) en daardoor dus erg in trek. Kijk maar naar de calypsomatics, zelfde verhaal. Verder bestaat het bedrijf niet meer sinds 1968. Ik zal binnenkort een verhaal met wat meer fotoā€™s plaatsen.

1 like

Een aantal van jullie weten inmiddels dat ik verzamelaar ben van voornamelijk de Japanese kwaliteit.
Naast LCD horloges ben ik groot fan van de Seiko Sports 100 serie tussen 1978 en halverwege de jaren '80
Kasten met mooie details en van uitstekende kwaliteit, alsmede (over het algemeen) de uurwerkjes

Deze rare Seiko knakker viel vandaag in mijn bus. Ik had 'm een paar keer gezien in diverse fora, maar nog nooit in deze staat. Het is een vrij zeldzaam model uit 1984.
De knalgele band en aanzetten op de kast in combinatie met de strakke kast/dial maken dat het horloge zomaar een Seiko giugiaro zou kunnen zijn. Maar volgens mijn informatie is dit niet het geval.

Hoe dan ook, een vreemde eend in de bijt. Ik geloof niet dat Seiko ooit eerder of later een dergelijk design heeft gefabriceerdā€¦

Laten we hem gezien zn kleurtje dan maar een bijnaam geven: de Seiko ā€˜Bananaā€™

13 likes

Vandaag maar weer mijn Elgin uit 1963


10 likes

De nieuwe:

12 likes

Jammer want hier heb ik dan helemaal niets meeā€¦ :heart_eyes:

1 like

Vandaag een Roamer uit de veertiger jaren.

11 likes

Mijn beste,

Vanavond de Orfina om de pols.:watch:

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

10 likes

Hartstikke hip in de jaren '70

goed weekeinde !

17 likes