🔒 2016: Welke vintage draag je vandaag?

Zo’n jaar of vijfendertig geleden gebeurde er iets bijzonders.
Tot mijn stomme verbazing wenste mijn echtgenoot voor zijn verjaardag een horloge van Burno Ninaber, terwijl ik hem voordien en ook daarna trouwens, nooit had kunnen betrappen op enige belangstelling voor wat voor horloge dan ook. Het horloge in kwestie was niet alleen een prachtig staaltje moderne vormgeving maar het was ook behoorlijk duur, wel 1200 gulden. Maar hij hield voet bij stuk, het horloge kwam er en wordt tot de dag van vandaag nog iedere dag met plezier gedragen. Behalve bij het klussen, daarvoor heeft hij een goedkope kwarts.

En nu, zoveel jaar later ben ik aangeraakt door het horlogevirus, in het bijzonder door de vintage variant. Heel af en toe zie ik een Ninaber voorbijkomen op het HF of op Catawiki en ik likkebaard. En stiekem denk ik: een Bruno Ninaber. Ik wil er een voor mezelf. :innocent:

4 likes

Hallo Marjolein ,
Mooi verhaal!
En grappig hoe het allemaal kan lopen.
Ik ken slechts 2 andere mensen met zo’n Ninaber.
Vaak kom je deze klok niet tegen.
Mijn vrouw is er ook helemaal weg van.
En is er daarom ook regelmatig mee weg. :neutral_face:

Dank voor leuke reactie.

Frank

Vandaag deze maar.

6 likes

JB : Volgens mij heb ik sowieso een 8.5 tot 9.0 gescoord vandaag op 't CSE.

Tjeerd : Top man! 5.8 voor Duits is een hele prestatie, gegeven het niveau leesvaardigheid wat wordt gevraagd!

[ JB : Ik moet dit jaar een 5.8 halen op het CSE Duits, wil ik slagen voor alles. ]

:wink:

Just arrived from the USA

12 likes

Ik dacht dat de MAVO als sinds 1999 niet meer bestaat (in het reguliere onderwijs)?

Was toch VMBO-T geworden?

1 like

Nee hoor, op veel scholen heet het nog mavo.

1 like

Dacht ik ook. Hoewel ik laatst hoorde dat ze het soms weer Mavo noemen vanwege de negatieve connotatie van het VMBO.

daar mag je wel blij mee zijn…

Als een school alleen VMBO-T aanbiedt mag dat MAVO worden genoemd.

Een mooie vintage Certina DS duiker, 1e generatie voor de servicebeurt en nog zonder passende bezel.

14 likes

Maar die bezel is wel te vinden? Ik vind persoonlijk die iets latere generaties mooier, die met cijferindexen.

1 like

Ik moet er nog goed naar kijken/zoeken. Een originele vind ik niet meer, maar ik ken iemand die één zou kunnen maken. Op maat dus of ik idd een bezel van een latere generatie. Ik vind de bezels van de latere generaties idd ook mooi.

Een vriend van ons vond een Ninaber toen hij aan het hardlopen was in de duinen. Natuurlijk aangegeven bij de politie maar het horloge werd nooit opgehaald. Nu draagt de vriend hem al jaren.
En ik las hier op het forum nog over iemand die er op de rommelmarkt een uit een grabbelbak met horloges gehaald heeft voor een paar euro.

1 like

Dat was ik!!:laughing:

:laughing:

@Emdee, wat een mooi verhaal hè?
Band die erbij moest worden gekocht was verreweg duurste :blush:

Alpina in gold, hoe sweet it is :grinning:

Goed weekend

21 likes

Prachtig horloge heb je hier! Heel leuk om te zien. Geweldig ontwerper, volgens mij heeft hij ook een (bijna iconisch) hang-horloge (is dat een woord?) ontworpen.