🔒 2016: Welke vintage draag je vandaag?

Want?

Zo’n aparte combinatie van technieken.
Gewoon heel praktisch en nuchtere oplossingen voor een door en door mechanisch hart.
Wordt niet zo vaak bij stilgestaan hoe dat werkt bij een uurwerk in een kerktoren.

1 like

Klopt, had er ook nog nooit bij stil gestaan en nooit gezien. Maar goed dat er intussen elektromotoren zijn uitgevonden, want anders was het twee keer per dag handmatig het gewicht naar boven takelen :sweat_smile:

En dat bedoelde ik met 'opwindend’
:grinning:
Klokje rond :laughing:

21 likes

Bulova accutron railroad uit 1967.

Moeilijk om de geblauwde wijzers goed op de foto te krijgen :slight_smile:

6 likes

12 likes

Deze weer eens:

Fijne maandag verder :sunglasses:

7 likes

6 likes

Zeker Vintage…

7 likes

Eén van mijn rikketik aanwinsten vandaag om. Seiko automatic uit 1977. Nu nog de plexi een keer krasvrij maken.

8 likes

@Harpoen mooie vierkante klok heb je daar.
Daar hou ik wel van!

Ben momenteel in gesprek met @Ko-Banden die voor deze (hieronder dus) een band gaat maken.

Die van mij is waterdicht tot 5 atm en dat zou voor een horloge uit die tijd byzonder zijn …heb ik me laten vertellen.
Cal: 2783.044.30 swiss made automaatje in goudkleur uitgevoerd.
Merk: ROMA, model: Prestige.

Wie kent het merk en heeft hier meer info over?

Frank

Ps, als de band klaar is dan draag ik hem ècht en zal ik posten in deze rubriek :relieved:

3 likes

Hier vandaag een van de aanwinsten van de Rikketik, met dank aan @mooieklokjes

13 likes

Ook ik mijn RikkeTik aanwinst om de pols vandaag Sabina 7733 chrono

10 likes

Thanks, Frank, deze Jaquet-Droz is één van mijn eerste vintage klokjes en nog steeds heel mooi op het originele bandje. Al 20 jaar in bezit en dus een blijvertje :grinning:

Ben benieuwd wat Ko voor je in petto heeft, laat maar zien tzt :watch:

1 like

Vanavond de bandaanzetten/eindstukken er wat strakker opgezet. Nu is hij af. Memomatic met via het forum gevonden originele (en zeldzame) band. Met dank aan @zoeon en @dialstatic

13 likes

afgelopen Zaterdag de HF meeting in Groningen bezocht… leuke avond… wat zeg ik… geweldige avond gehad, met gelijkgestemden…

@Puringa had een aantal horloges meegegeven waar “wel iets mee was”… voor de liefhebbers… mijn oog viel op een Pontiac Memodate…

wat daar mee was?.. barst in het glaasje… da’s wel te fixen… dus… jahoor… ik mocht em hebben…

Wat een “snoepje”… :heart_eyes: 33 mm…

11 likes

Jeetje, wat is die mooi geworden zeg. Mocht je 'm ooit wegdoen…

1 like

Vandaag weer eens vintage om te bewonderen in de file

8 likes

De Junghans Trilastic vandaag :slight_smile:

Fijne dinsdag allemaal :slight_smile:

5 likes