🔒 2016: Welke vintage draag je vandaag?

“Niet bijzonder mooi” - ik vind 'm prachtig :slight_smile:
Super uurwerkje ook.

Wat loop je nou te zeiken, die Buren is prachtig man! :slight_smile:

2 likes

Ik vind em wel bijzonder mooi in al zn eenvoud.

Ja, maar lume heeft veel geleden. Details zijn super.

Blijk ik dus drie super compressors met één kroon te hebben :confused:


8 likes

1989… vintage? Twijfelgeval.

8 likes

Vandaag draag ik mijn alleerste HF-aankoop nu zo’n 6 jaar geleden deze extravagante Seiko5 en met dank aan @krabong die hem liet gaan :relaxed: Hij is toe aan een servicebeurtje.

5 likes

Leuke horloges! Er zijn heel wat fabrikanten die iets gelijkaardigs hebben gedaan als de EPSA super compressor kast, maar om in de single-crown super compressor categorie te vallen moet het volgende wel aanwezig zijn: 14-zijdige schroef caseback met vermelding ‘EPSA super compressor’, duikhelm, en de 2 brevet nummers. Dat is bij de meeste Tissots en Enicar horloges niet het geval, toch? :slight_smile:

Dit is een goede guide: http://www.scubawatch.org/EPSA_SC_FAQ.html
Het tweede horloge is een broertje van mijn Lemania :wink:

[quote]Vintage Horlogeforum
Voor liefhebbers van horloges en zakhorloges van voor 1991. [/quote]

Niet zo onzeker Ramone, volgens de HF definitie is deze vintage as hell. :nerd:

Ah, ik lees weer eens niet goed. Score!

1 like

Wel :smile:
Enicar heeft een bajonet deksel maar is wel een super compressor met de kenmerkende veer constructie in het achterdeksel. (Staat ook in de epsa compressor FAQ)
Tissot is ook een super compressor, maar ook net weer ietsje anders dan de generieke kasten. Maar ook weer met de bekende constructie in het achterdeksel.

4 likes

Verrek. Vandaag gewoon m’n eerste opmerking op m’n werk over m’n horloge. Herkend als echte “oude”. Toch een gezellig praatje over oude uurwerken. Valt het toch nog iemand anders op dat je wat bijzonders draagt.

17 likes

Leuk om zien dat je nog lekker vaak geniet van dit oudje, Roy :wink:

1 like

Lekker @Ramone!

Vandaag Bruintje de AP.

[URL=http://s3.photobucket.com/user/tombeur/media/IMG_20160822_173923_zpsasrdngji.jpg.html][/URL]

14 likes

Stuur maar op hoor!

Doe maar hier idd, de tering.

9 likes

Wow, wat een klok! Gaaf hoor!

10 likes

Ik wou vanmiddag toch een wat meer bescheiden horloge om. Kan ik gelijk checken of mijn bril goed zit. :wink:

7 likes