🔒 2016: Welke vintage draag je vandaag?

Zo’n ouwe Mega1 lijkt me nog wel eens leuk om te hebben trouwens.

Deze Sturmanskie is (even uit mijn hoofd) van ergens tussen 1982-1985, een echte Sovjet dus

7 likes

Is-ie ook. Deze heb ik al bijna 18 jaar maar dan heb je 't weer: om de band te sparen nooit gedragen…

6 likes

Ja die bandjes met antenne er in zijn ook niet echt super makkelijk verkrijgbaar geloof ik. Het is wél een mooie :slight_smile:

1 like

Eeuwige dilemma.
Eigenlijk jammer ook, maar goed ieder moet dat voor zich weten.
Mijn vader heeft zo’n omega dynamic met een leergelakte crème bruin/gele kleur.
Zelfde verhaal.
Heb toen den keer een oem-band voor hem gekocht via HF.
Nu draagt ie het horloge!
Dubbel fun, want als het een echt vitrinestuk zou worden, dan is ie puntgaaf met ONgedragen band.
( die lak gaat barsten )
Is er geen tweede band voor jouw Junghans te vinden ?

1 like

Ik heb een tijd geleden een aantal van die banden gehad uit de voorraad van een juwelier maar geen idee waar ik ze heb gelaten…

2 likes

zo bekend - een dynamic met alleen de ring voor de metalen band - en alles wat ik tegenkwam in mijn verzameltijd had net de verkeerde maat schakel om er in te passen. De Junghans heb ik eigenlijk nooit naar gezocht maar probleem was als ik me goed herinner dat - zoals bij de Messagewatch, en die zijn van kunststof dus breken - de ‘antenne’ in de band zit… OK - dat zal best nog wel ergens liggen maar ik zoek al jaren niet meer hoor :wink:

1 like

dank je - ja pas weer eens een batterijtje in gedaan, doe af en toe zo 'ns mijn eigen horloge APK en deze kwam er door gelukkig :wink:
Volgens mij zijn ze nog best te vinden - en anders moet ik de mijne misschien eens opruimen haha!

Hee die lijkt veel op deze vind ik maar dan niet alleen geen 4MEGA - mijn logo van CQ is ook heel anders. Die van jou lijkt wel heel veel op het Seiko logo - misschien daarom ooit aangepast? Geen idee overigens welke ouder is maar dat weet jij als kenner vast :wink:

6 likes

O , ohhh. Ik moet snel wat rechtzetten.
Ik lees veel en surf veel, raak enthousiast en probeer daar goed beeld ban te krijgen.
Ik was tijd geleden door HF lid al eens gewezen op een byzondere Citizen.
Ik sla dan de afbeelding op op mijn telefoon.
Door de afbeelding van de Seiko moest ik dus ook aan die Citizen denken, heb fotootje op www opgezocht en gepost.

IK ZAL VOORTAAN ERBIJ ZETTEN OF HET EEN INTERNETPLAATJE IS OF EEN EIGEN FOTO !!

Ik zou die klok best willen hebben!!! Dat dan weer wel.
Sorry voor de misleiding , was geen opzet.

1 like

nou daar gaat mijn hoop op meer info - google biedt me niet veel info op deze 60-0831… begin al te denken dat het een fake is :wink:

Ik zou willen dat ik eens horloges op rommelmarkten zag liggen tegenwoordig.

2 likes

@HorlogeHalle en @domega die 4MEGA is de “holy grail” van de citizen quartzen. (nou ja één van de) zeldzaam en heel duur.
De Crystron van domega lijkt me een leuke vroege quartz met een bijzondere wijzerplaat, de achterkant zal meer uitwijzen, de cijfertjes onder bij de wijzerplaat ook.

2 likes

Dat is mij nog niet gelukt Martijn - achter 60-0831 bracht niets, en de 8620 861130 y ook niet echt =/- zeventiger jaren lijkt het. Ook al door zijn vast aangezette band heb ik zelfs heel even getwijfeld of het ding wel echt was :wink:

1 like

In ieder geval het vroege caliber 8620. (of 8600) mooi oud kwaliteits spul.
(plaatje ff gejat van internet)

5 likes

Blauwe ouwe

11 likes

Kreisler coffin bandje?

Altijd fijn om de ‘gelaagde structuur’ te zien bij duikertjes…

5 likes

STL Stelux met Seiko clip, geen idee of het knutsel werk is of original maar ik vond hem wel bijzonder destijds

1 like

Vandaag de Hamilton 4992B, net als de afgelopen week… minder dan een seconde afwijking per dag, da’s toch best knap voor een horloge uit 1943…

20 likes