šŸ”’ 2016: Welke vintage draag je vandaag?

Heerlijk zelfsā€¦ wat een mooi werkje ookā€¦

1 like

Volgens mij origineel, had wel al es een Seiko Stelux coffin bandje gezienā€¦ leuke band! :wink:

1 like

Seiko 7548 kast met 7546 ā€œinterieurā€ -allebei uit 1980- en (ge-)faded insert aan een oyster-band

12 likes

Het toeval wil toevallig ā€¦ā€¦

Uit het laatje bij mijn oudeheer, als een duveltje uit een doosje ā€¦ā€¦

ALLEMAAL EIGEN FOTOS :wink:

Zeer zeer merkwaardig horloge glas: soort dome maar dan uit vierkante vlakken samengesteld. Alleen nog maar bij kermishorloges gezien.
Moet even wat research doen.

Model: Citizen electronic cosmotron
Met diezo karakteristieke gelijkzetfuntie.

Horloge loopt niet, dus ik moet er meenaar de clockdoc :blush:

Wat vinden de heren ervan dan?
En kent Ć­emand dat glas?

4 likes

Is een facetglaasje, was populair in de jaren '70 bij vooral Seiko en Citizen :slight_smile:
Leuk klokje hoor :wink:

2 likes

Zie hier weinig Kienzle voorbij komen - toch had die ook bijzondere designs! Zelfs een wekkerhorloge met ingebouwde polsradio :slight_smile:

3 likes

Deze vintage nog maar eens. Met origineel gaatjes bandje. Van Ferrie Schweitzer.
Prettige avond!

11 likes

Deze diveršŸ˜Ž

26 likes

Zeer mooi vintage
Zie eerste keer hier op forum dit Helvetia
Mooie wijzerplaat met die horizontale lijn
Geniet ervan

2 likes

mooi man!

17 likes

Fantastisch binnenwerk maar dan doe ik de buitenkant te kortā€¦

Vandaag deze weer eens:

16 likes

Ruim een week de starfish van Seiko. De reservegang-indicatie geeft 30 sec. aan dit mede door de hulp van forumlid Martijn :grin:

6 likes

Vers van Marktplaats.
Roamer uit de veertiger jaren.

15 likes

Eerste keer? Heb pas nog mijn WWII pilotenhorloge van Helvetia gepost - toegegeven even wat anders maar om nog even aan te geven dat het merk niet ā€˜uit de lucht komt vallenā€™ haha

mooie vangst met die stijlvolle wijzertjes en nog zo mooie wijzerplaat. Kastje opnieuw verchromen nu?

Oud seikotje,volgens mij eind 80er jaren,nog net vintage?

Op de achtergrond wederom de ā€œBad gatewayā€ melding :thinking:

4 likes

Dat durf ik niet aan, ben bang dat het een kermisklokje word.
Beschadigingen zijn te diep om weg te slijpen en chroom op een niet vlakke ondergrond lijkt nergens op vind ik.
Zā€™n leeftijd mag gezien worden.

2 likes

Snap wat je bedoelt - maar het contrast van de kast met de staat van de wijzerplaat/wijzertjes is bij de jouwe wel veel sterker dan bijvoorbeeld bij deze:. Een nos kastje zou toch wel mooi zijn in jouw geval

7 likes