2017: welke vintage draag je vandaag?

24 likes

Zojuist een NOS uurwerkje in mijn Cortina gezet.
Cortina was één van de vele merken van Ruhla.

8 likes

Vandaag deze recente na gedragen. Is uit '61 en loopt als een zonnetje!

13 likes


Fijne zondag verder :sunglasses:

13 likes

Net opgehaald :wink:

26 likes

Zeer zeer mooi! :relaxed:

1 like

Vandaag twee horloges: mijn ORIS Big Crown, van vóór de ‘rode rotor’ tijd :relaxed:

en een Waltham zakhorloge, wat ik zo meteen elders in dit topic post.

FIJNE AVOND GEWENST! :relaxed:

9 likes

Ik heb vandaag deze Goldfilled American Waltham uit 1890 uit de mottenballen gehaald, geïnspireerd door jouw post :relaxed::+1:

Fijne avond gewenst en genieten geblazen van onze prachtige hobby :relaxed:

10 likes

Nederlandse Marti uit de jaren '50. :+1:

9 likes

mooi mooi! en! maar 2000 in deze serie gemaakt he :slight_smile:

1 like

Mooie! Ziet er ook goed gesteend uit trouwens.

1 like

Hier het raadsel (voor mij voor lange tijd) van de Safety Pinion ontrafelt… :slight_smile:

3 likes

Dankjewel! ja, dat klopt 2000 in deze serie :relaxed:

1 like

16 likes

Dankjewel! :slight_smile: Het uurwerkje heeft 11 Jewels, dus dat is op zich niet bijzonder en helaas geen ‘Railroad Grade’, dan zou het meer waarde hebben. Ik vind het gewoon een heel leuk horloge en hij is in een zeer mooie staat :relaxed:

1 like

al heeft het 100 jewels, dat zegt op zich nog niet veel hoor… :slight_smile:

1 like

Dat is een interessant onderwerp. Ik heb het kort aan de orde gehad in mijn cursus, waarvoor de safety pinion dient, maar eerlijk gezegd begrijp ik ook niet precies hoe het werkt. Ik ga vanavond dat Youtubeje kijken. Dankje voor het delen :slight_smile:

1 like

De Railroad Grade verhoogt wel de waarde, maar dat hebben de meeste Walthams die je zo tegenkomt niet :relaxed:

1 like

Leuk om te lezen! Ik heb inderdaad wel een paar horloges met zo’n “Safety pinion”.
over 100 jewels, ik heb er nog één met 64 stenen, met ook heel veel “onzin stenen” :wink:

1 like

Foto van vanavond met een mooie Nederlandse achtergrond

13 likes