2017: welke vintage draag je vandaag?

Mooi exemplaar voor n marriage :+1:

22 likes

Inderdaad net zo strak - behalve aan de randjes danā€¦jammer zeg van die vochtschade! Junghans vind ik toch veel meer dan Nomos (of Kienzle) de absolute klok van het ā€˜minder is meerā€™ wijzerplaatje!

1 like

Waar zie jij vochtschade dan?

Rondom langs de rand van de wijzerplaat. Trouwens nog iets leuks gezien voor je

http://www.ebay.nl/itm/Vintage-Armbanduhr-CITIZEN-Alarm-Date-mechanischer-Armbandwecker-Handaufzug-/262901419482?hash=item3d36254dda:g:nf8AAOSwXYtYznWx

1 like

Oh zal nog eens beter kijkenā€¦dacht dat het verkleuring was van de zonā€¦šŸ–’

Gaaf ding jaā€¦met alarmšŸŒ

Nooit gezienā€¦ wel die van Seiko natuurlijk, maar Citizen tot nu alleen quartzwekkers. Gaaf

1 like

Is een afgeleide van een AS caliber.
Ik heb nog een hele oude Citizen versie.


Met het oude type achterdeksel.

http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db.cgi?10&ranfft&&2uswk&AS_1475

4 likes

Casual friday: klaargelegd voor over een paar uur:

10 likes

Deze moet je hebbenā€¦:

Bergeon 7871. Had een mazzeltje via mā€™n werk, mocht 'm voor deze keer gratis meebestellen. Wordt plat geleverd; even heel zorgvuldig te werk gaan met de helften tegen elkaar plakken (zelfklevende strip). Licht magnetische strip heeft precies de goede ā€œsterkteā€ voor ferro-metalen onderdeeltjes.

Maar ja, dan moet-ie wel ergens op liggen. En niet ergens, in, of onder, of achterā€¦ Houd moed, en check in zoā€™n geval vooral ook op je kleding! Ik draag altijd een witte jas, scheelt weer in de zichtbaarheid van het onderdeeltjeā€¦

5 likes

Dankjewel Peter! Dat is een mooi ding :+1: Ik ga er eens serieus naar kijken :relaxed:

Die witte jas is inderdaad handig. Ik zou er ook wel een willen hebben. Als ā€˜amateur horlogemakerā€™ heb ik tot nu toe zoā€™n jas echter niet aan durven doen ā€¦ volgens mij alleen voorbehouden aan echte horlogemakers :grin:

2 likes

GaafšŸ–’

Mooi die kussenvormige kast.
:+1:

1 like

Type 20

19 likes

leuke!!! welk ras is dit? en die omgekeerde 20 ā€¦ heerlijk :slight_smile:

Oef die ziet er als nieuw uit - super klok!

1 like

Seiko 6309 :wink:

7 likes

Nog even niet om deze NA Citizen - moet eerst nog analoog - met zijn Ć©ne steentje :grin: - op gang zien te krijgen en dan cleaning natuurlijk ;-(

6 likes

Het is van het ras bastaard. Er zit op geen enkel onderdeel maar iets van een merk of herkenning.
Maar ook bastaards kunnen erg leuk zijn. Deze is inderdaad apart en dus best leuk.,

1 like