2017: welke vintage draag je vandaag?

Fijne zaterdag!

10 likes

Fijn weekend allemaal!

5 likes

Nieuwe aanwinst :panda_face: Geheel onverwachts maar oh zo lekker. Later volgt nog meer.

9 likes

10 likes

nieuwe bandje:)

10 likes

at the club by IstvƔn PƩnzes, on Flickr

10 likes

De Delbana chrono voor mij vandaag.(oude foto)

12 likes

Deze sinds een paar uurā€¦

:relaxed:

Pakweg 1969.

18 likes

Dit is zeker een van de mooiste datejusts die ik op het forum gezien heb :+1: Geweldig horloge :smile:

1 like

geweldig! :slight_smile:

1 like

Vandaag maar uns de Stoere Man uithangen ā€¦ :slight_smile:

Fijne zondag allemaal :slight_smile:

5 likes

Inderdaad, een Luch, uit Minsk. (Meer Wit Rusland dacht ik.) Zit een hele rare Luch 3055 in, electro mechanisch met quartz.
Nu een Waltham sneltikker :slight_smile: Is het ā€œpatinaā€? Hoort het zo? Ik vind het wel mooi, vanuit andere kijk hoeken zie je het veel minder trouwens.

4 likes

Veel minder zonnig vandaag helaas.

7 likes

Voor mij vandaag deze Zentra Ancre, eind jaren '60, handwinder. Let op de mooie opgelegde goudkleurige indices en -wijzers :relaxed: En de datum springt ook nog exact om twaalf uur over :+1:

FIJNE ZONDAG ALLEMAAL! :+1:

9 likes

Vandaag mijn oudste Russisch horloge om. Gemaakt in het 1e kwart van 1947 en na 70 jaar nog steeds goed lopend.
Wie denkt dat alle vintage horloges klein zijnā€¦met 45 mm zonder kroon is dit mijn grootste horloge.

9 likes

9 likes

Hee, geef 's terug!

:grinning:

inderdaad archiefpic, ik zet altijd de datum goedā€¦ Enige verschil zo te zien de kleur van wijzers en indexen. De jouwe ook een compressor-kast?

4 likes

Hartstikke leuk om te zien! :relaxed:

Hoe kan ik zien of het een ā€˜compressor kastā€™ is? :grin:

Er zit een schroefdeksel op met de naam Delbana erin en een kasteeltoren als beeldmerk. Ook de kroon heeft die toren als signatuur.

Voor mij lijkt het dus op een verkeerd achterdeksel, maar het past exact en de kroon past er ook bij :grin:

1 like

Vooral dat rasterpatroon op de kroon is karakteristiek. Achterdeksel is een systeem waarvan (correct me if Iā€™m wrong) het idee was, dat-ie waterdichter wordt naarmate je dieper duikt.

En nu ga ik mā€™n fiets poetsen. Even de Datejust af doen maarā€¦ :wink:

4 likes

Dankjewel voor de info! :+1: Weer wat bijgeleerd; dat is het mooie van ons forum! :relaxed:

Fijne zondag nog!

1 like