2017: welke vintage draag je vandaag?

Verschillende combinaties van knoppen tegelijk indrukken helpt misschien, alles al geprobeerd?

1 like

ben redelijk experienced, maar deze heeft geen verzonken knopje, slechts twee knoppen waarvan de meest logische dubbel push blijkbaar niet werkt, lang indrukken ook niet noch drie maal achter elkaar. Maar ik hou vol :wink:

1 like

Knopje kwartslag roteren zoals bij een timex ssq?
Ik gooi gewoon.nog wat suggesties in de groep :slightly_smiling_face:

1 like

Kon niet kiezen vandaag

8 likes

@RobertGerard Heeft-ie ijskoud weer een fraaie aanwinst, veel plezier ermee :ok_hand:

2 likes

6 likes

Wow wat een collectie zeg! Echt heel mooi

1 like

Klopt :slightly_smiling_face: Als foto achtergrond materiaal zijn de blokjes toch goed bruikbaar!

Tissot vandaag.

21 likes

Oh die Timex, bedankt Lode - ja die (en de truc) ken ik, maar dit zijn helaas echte push buttons / en ik heb de indruk dat de linker een beetje zit te slapen…

2 likes

da’s best wel ruim Jeroen - vintage…iets meer info?

Het liefst vintage. maar mag ook een moderne zijn. is voor een 18mm hirsch band op bovenstaand tissot horloge.

Nee jeroen ik bedoelde meer info, dus bijvoorbeeld staal of doublé (of is het voor die fraaie nieuwe Electronic? ) Maar ook qua lettertype/logo. Als het er één voor de seventies of eighties is ziet dat er toch heel anders uit dan een gespje voor de sixties & fifties.

Staal. is inderdaad voor de tissot tissonic. het liefst jaren 70

1 like

Ja hoe ging dat ook al weer. Verzonken knopje indrukken. Cijfertje begint te knipperen en dan gaat ie óf zélf bewegen en dan op het juiste moment op een knopje drukken en dan gaat het volgende cijfertje veranderen, zoiets. Of je moet zelf voor het veranderen zorgen, ff wachten als je klaar bent en dan gaat het andere cijfertje knipperen. Of de knopjes doen het niet meer, zitten van die geleidende spons achtige stukjes achter.

1 like

Laat die nog eens zien!

De wijzers van de Zodiac bleven af en toe achter terwijl het uurwerk doorliep.
Vanmiddag de minutenpijp er uit, in de bek van een kniptang en met een hamertje en paar tikjes op de tang.
En ja een klein deukje waardoor de minutenpijp weer op het asje klemt.

Opnieuw testen, gaat nog steeds goed.

8 likes

lekker ding, vandaag gekregen…

6 likes

De Tangramatic Nereid Pacific vanavond.

2 likes

Is die vintage? :wink:

1 like