2017: welke vintage draag je vandaag?

De hele week al de linker.

7 likes

Mijn eerste en mischien tot nu toe wel enige echte horloge liefde

8 likes

Geen verzonken knopje - een links een rechts. Probleem lijkt nog gecompliceerder - na een week is de batterij leeg, dus wordt vervolgd. Jammer - vind het best wel een fraaie LCD klok eigenlijk. Alleen nog niet achter welk merk het nu isā€¦Classic???

1 like

Vanmiddag de band even op maat gemaakt, draagt gelijk een stuk mooier. Het kleinere formaat went ook wel snel

5 likes

Er zit een Mondaine caliber in dacht ik. Mondaine digi-quartz.
Hier een solar versie.

Ik heb ook wel van dat spul, ook met Junghans als merk, ik moet ff zoeken. Knoppen combinatie kan het ook zijn.

Mondaine, toch?

Naaaa maar dan zetten ze er toch geen Service by Mondaine op aan de achterkant??

Woops. Nope, verkeerde threadā€¦ :smile:

tjaā€¦Misschien zit het wel in de goedkope batterijtjes - van zoā€™n universeel kaartje voor een paar euro. Wordt vervolgd :wink:

Wellicht is Classic het merk en is het 'verzorgd door Mondaine? Bij deze staat Mondaine op de voorkant en ā€˜serviced by Mondaineā€™ op de achterzijdeā€¦

Mooie staat!

Wow, noemen ze dat lichte krasjes op de kast???! Dan is de mijne nieuw!
Maar, deze Mondaine lijkt in elk geval zelfde grootte display en plaatsing knopjes te hebben - en meteen ook de uitleg over tijd & datum instellen - thanks!!! Jeroen! Werkte helaas bij de mijne niet, volgende ronde met een ā€˜echteā€™ batterij en geen chinese meuk checkenā€¦

1 like

Geswitcht naar ā€¦

7 likes

Pijnlijk mooi - durf de mijne eigenlijk niet uit elkaar te halen om te zien of het glas eenvoudig vervangen kan worden maar dit pronkstuk ziet er in deze staat wel heel verleidelijk uit Leenā€¦

1 like

Wegens batterijstoring - misschien te veel energie gebruikt bij het wilgen knotten? - vanavond nog even naar deze oude Remova geswitched. Komt die ook nog eens ergensā€¦

5 likes

Gewoon lekker op een ander topic posten. Ik weet niet zeker of het een vintage is (ong 1991) maar goed, toch ouder dan dat ik ben :stuck_out_tongue:
Beetje wat historie over dit stukje Koude Oorlog memorabilia, Het design is gebaseerd op de overeenkomst ā€˜STARTā€™ (Strategic Arms Reduction Treatry) waarin de Sovjets zowel als de Amerikanen hun (kern)wapenarsenaal moesten reduceren. De overeenkomst is getekend op 31 juli 1991 (vandaar mijn schatting ong. 1991) door Bush en Gorbatsjov, natuurlijk. 5 maanden na de overeenkomst stortte de Sovjet-Unie in. Dit lijkt mij een mooie plechtigheid om er even bij stil te staan dat zonder Gorbatsjov de mensheid niet meer zou bestaan, of dat ze Amerikaans-Engels zouden praten, of Russisch ;).

Leuk verhaaltje voor op een date :wink: :joy:

Niet slecht, voor 42,50

6 likes

In 1982 bestond Kiev 1500 jaar en Slava had daar het bijpassende horloge voor.

8 likes

Hij is mooi :heart_eyes:ā€¦ welk model is ditā€¦Cosmotron?

Gaaf! En in hele goede staat zo te zien.

Vandaag de '69 Speedmaster. Wat draagt dat fijn!

18 likes