2017: welke vintage draag je vandaag?

Ja, Historie is gaaf. Kastvorm uitermate sexloos (vind-ik-disclaimer)

Het hele ‘form follows function’ verhaal vind ik net heel cool aan militaire klokken - deed er niet veel toe hoe het eruit zag :slight_smile:

De NATO stelde vooral een goede afleesbaarheid voorop, waardoor Pontiac de buitenste witte tachyring zoals bij de civiele ‘jumping’ modellen verwijderde, en de wijzers een likje witte verf gaf.
Kan mij voorstellen dat een stevige volstalen afgeronde kast, die plat op de pols ligt en niet blijft haken aan vanalles en nog wat, ook een NATO preferentie was indertijd.

Je ziet ook een matte horizontale brushing, ipv reflectieve en glare-veroorzakende gepolijste vlakken.

3 likes

Blijft een stuk gereedschap inderdaad. Pushers haken trouwens gewoon. Als haken een item was geweest had daar ook iets voor kunnen zijn bedacht.

Akkoord hoor, maar je moet es proberen met pusher ergens blijven haken, liggen mee op de lijn van je pols, lugs zitten er haaks op en blijven veel sneller ergens haken.
Dit was ook de reden van de ‘verbeterde’ Mk2 Speedmaster cushion case, in space-context dan :slight_smile:

Kan mij voorstellen dat hier zowat hetzelfde meegespeeld heeft
 hoe geweldig zou het zijn om de NATO documenten omtrent de bestelling van deze horloges in te kijken :smiley:

Zekers. Ben ook wel fan hoor:

22 likes

Toch wel lekker dat Quartz
 Omdoen zonder eerst de tijd te verstellen en zo. En dat in 2017 :relaxed:

10 likes

Gaaf ding!🖒

1 like

Zonde van die scheur in de plaat :disappointed:

Scheur zit in de lak. Zolang het niet verder loslaat blijf ik er lekker van af. In real life is het véél minder opvallend overigens.

Inderdaad een leuk horloge die Pontiac. Overigens waren bij deze de pushers weldegelijk zo ontworpen om niet te blijven hangen achter de mouw van de pilotenoverall:

11 likes

Nice combi!

1 like

Thanks,vind hem ook geslaagd :wink:

Helemaal mee eens - zou er ook best eentje willen hebben die er op lijkt, maar helaas - net niet :wink:

8 likes

Zeer mooi 60ies duo aan de rechterkant!

1 like

Samen met de Seikomatic/Grand Seiko 62 kasten zijn dat de twee mooiste Seiko dress watch kasten. En he laat ik die nou net toevallig allebei hebben :sunglasses:

1 like

Ook al weer zo’n mooie kast - Zie die gave Seiko HiBeat van @koekoek

Hopen dat dat idd niet gebeurd. Het is wel een fantastisch klokje om te zien.

BWC sloeber daytona

17 likes

Maar wel een heel mooie sloeber,erg gaaf :thumbsup:

1 like

Vandaag de spaceview:

15 likes