2017: welke vintage draag je vandaag?

Deze vandaag en regelmatig, Heerlijke winder!
Weet nu meer erover dankzij Stephen(Sweephand) prachtige blogs schrijft hij…
Citizen Parawater
Maart 1970

6 likes

Hij is inderdaad ooit lichtgrijs of zo geweest.
Crystal seven is de model naam van deze.
Wel bijzonder omdat het een één delige kast is. Uurwerk er uit via de voorkant.





11 likes

Aaa…vet hoor! Ook parawater op achterzijde en mooie tekening of opdruk…weet niet hoe je zoiets noemt.Heb geleerd van Stephen dat parawater of waterproof tot 1973 was en daarna werd het water resistant.Is mooi kan je beetje zien van welke bouwjaar ongeveer een Citizen is. Dit is zeker ook een winder of auto?

Dat is een trui met patina.

1 like

Je ziet de opwind rotor :slight_smile:

1 like

Hahahah…ik zie het verschil nog niet​:blush:…hoe zie je dat?:confused:

Euhhh, een automaat heeft een opwind rotor, dat halvemaan vormige ding dat beweegt als je je pols beweegt.

1 like

20 likes

Ah oke…dacht dat het bij een winder ook zat maar dat je die moet opwinden…nog niet veel ervaring met automaten enzo😂🖒

Bedankt…zo leer ik nog wat🖒😊

1 like

De Elvia nog.

10 likes

16 likes

Vintage, mint, Wittnauer (opgegaan in Longines) Super Compressor

27 likes

Wijzers niet opnieuw van lume voorzien? Supermooie staat inderdaad!

In 1950 the Swiss company Longines bought Wittnauer[8] and marketed some very similar lines of watches under both brand names, maintaining separate factories. In 1995 Swatch broke the 125-year collaboration between Longines and Wittnauer and took over the Longines distribution.[1] The Wittnauer Company retained its reputation for most of the 20th century. After some budget problems, it was eventually bought by Bulova for 11.6 million dollars in September 2001.[1]

Leuk die achtergrondinformatie!
Helemaal correct, nieuwe wijzers/lume, doelde met mint ook meer op de verdere staat, nog steeds superhappy met dit horloge ondanks de stevige prijs.

1 like

Mooie klok, maar weet je ook waarom er zoveel ‘mint’ exemplaren van deze Wittnauer SC te koop zijn? Ook hier van ergens een paar vergeten dozen vol gevonden? :wink:

1 like

Geen idee? Ik ben er maar eentje in deze staat tegengekomen.

In mijn serie horloges met link naar ontdekkingsreizigers kan een Speedmaster natuurlijk niet ontbreken …

8 likes

Ik krijg dat kreng gewoon mijn pols niet meer af. Zelfs mn Rolex Gmt ligt al een week stof te happen… :grin:

21 likes

Deze NA uit Turkije!

11 likes

Bulova Lone Eagle 1929, NOS

12 likes