2017: welke vintage draag je vandaag?

gnif :slight_smile:

Toch weer geswitched naar deze

19 likes

14 likes

Sorry, verkeerde topic

Sansui vintage?

Luxman L30 - vandaag binnengekomen. Zocht iets beters (dan een Beolit 707), maar wel vintage, voor bij de Thorens TD160 op kantoor. De T33 tuner was ‘part of the deal’, maar weet niet of die blijft.

Voor de vinyl-audiofiel… Ik krijg ook nog een (waarschijnlijk direct overcomplete) woodcase Dual CV30 versterker (met enkel 5-pool DIN ingangen) binnen. Leuk als je een Dual draaitafel hebt.

5 likes

Mooie koop Jeroen! Had hem toch even niet herkend die L30 - en da’s inderdaad wel even wat ander geluid dan een 707! Prima voor een transistorradio maar verder vooral mooi voor het oog. (en toch bij mij al heel lang in een kastje verstopt). Hier komt de sound al flink wat jaren uit een L2, en vintage B&W’s

Beolit 707’s… Prachtig. Ik heb er 7 (zwart, rood, blauw (verkleurd), wit (refurbished schalen) en beige)… Ooit eens zoekopdracht op Marktplaats gezet en maar blíjven kopen.

De Luxman is een forse verbetering, zelfs met de Bose Acoustimass 5 (eigenlijk een 7 zonder de center) die ik hier nog op kantoor had staan. Leuke compacte vintage woodcase speakers komen nog wel eens voorbij).

Vanwege on-topic (nog te koop trouwens):

8 likes

Ziet er ook vet uit!..Lichtblauw?🖒
Hoeveel doosjes heb jij?:joy:

eerder babyblauw verlopend geloof ik maar 't is een beetje donker in die opslagbox … :sunglasses:

1 like

Mooi man als je Citizen kwijt wil weet je bij wie je moet zijn🖒…of ben ik nu aan het vloeken?:joy:

1 like

Mooi duikertje - was er niet ook een gele 707? Ik heb alleen beige en zwart maar heb dacht ik ook een brochure met gele gezien destijds?!

nee hoor hecht niet zo erg meer aan mijn klokkies, er gaan er ook geregeld wat van weg.

Ah…mooi😊🖒… loopt die lichtblauwe nog…mijn paars/blauw loopt flink goed…

Deze Raketa vandaag

11 likes

Kleuren: https://www.beoworld.org/prod_details.asp?pid=847

pracht klok - maar hoort 't zo of zijn de wijzers echt afwijkend van kleur? Dat zou wel weer jammer zijn vind ik?!

mooie info-site Jeroen! thanks. Heb nog even gekeken, hier rusten 2x 707 zwart en 2x 600 beige. Een hele aardige story zit er overigens ook achter deze 707 :wink:

5 likes

16 likes

10 likes