450 euro normaal voor een servicebeurt simpele ETA?

Ik weet dat onderhoud geld kost, maar ik schrok wel van een prijsopgave van 450 euro voor een servicebeurt van een Omega Dynamic Date. Mijn eerste gedachte was: dan zal er wel iets serieus kapot zijn. Maar dit was niet het geval. Gewoon de standaard dingen (demontage, smeren, pakkingen en afregelen).

Mis ik nu iets? 450 is toch belachelijk voor een ‘simpele’ ETA 2894?

Overigens niet via de juwelier maar bij een bekende maker.

lijkt fors

zou 200/250 reëler vinden.

Vind ik niet normaal. Ik kan hub hanneman van harte aanbevelen! www.blanche-watches.nl

Die is al bijna twee jaar bezig met een Memomatic ;-). Verder kan ik Hub zeker aanbevelen idd. Vakman

1 like

Nog fors vind ik. Ik was een paar jaar geleden 150 euro kwijt. Ook bij een vakman.

Ik betaal meestal 50 euro.

In de 150-200 range lijkt me ‘normaal’.

1 like

Ik vind geen horlogemaker meer < 200e. Hub waarschijnlijk ja, maar dan moet je een engelengeduld hebben haha.

Tips uiteraard welkom :wink:

Wie als ik vragen mag?

Dit was bij de Groot uit Gouda.

Ron Sonders in Leusden een optie?

Dank voor de tip!

groet,
Niels

Ik heb laatst mijn Oris(ETA) laten servicen voor 50 euro, dus het kan wel.

Ja dat gaat inderdaad prima. Jeugdige horlogemaker.

Haha zou je bijna wel verwachten he. Hij doet hier het onderhoud en reparaties voor een groot aantal juweliers in de omgeving.

Ik heb een Oris Diver met 2824-2 laten servicen bij van Hoof in Deurne. Kleine beurt zonder pakkingen was 100,- euro, een grote met alle pakkingen 160,- euro.

1 like

Wow, dat je daar uberhaupt een prijsopgave kreeg. Bij mij kwm hij niet verder dan “Het is zo niet te zeggen wat een service kost, maar als u de horloges (ging om 2 stuks) opstuurt, dan maak ik een prijs opgave”.

Volgens mij zit er een in de Dynamic een 2892 en geen 2894…die laatste in nl een chrono en de eerste heeft slechts een datum…

Ik was voor mijn Oris F1 Day/Date met een ETA 2836-2 € 225,- kwijt voor een full service…(W&V in Alkmaar…officieel Omega Service Center…)

Voor de duidelijkheid, dat is dus met dag en datum functie…

Maar ja, daar staat geen Omega op…wellicht dat dat scheelt…

Ik betaal nog geen 450EU voor het onderhoud aan een auto-chrono type Cal11/12 .

1 like