4R36 loopt te snel

Excuses zijn niet nodig hoor, en al helemaal niet zo uitgebreid. Communicatie verloopt hier overigens veelvuldig in korte exclamaties, er zijn genoeg (vaak ook ontsporende) draden te vinden die dat laten zien :slight_smile:

Het zou kunnen dat de kans op het probleem alleen verminderd is maar nog niet nihil bij de C revisie van de 7s26. Kan me voorstellen dat het prolbeem met het kortere palletje van de C revisie maakt dat het probleem veel minder vaak optreedt, en daarnaast gemakkelijker te verhelpen is als het optreedt. Maar ik nog geen ervaringen met het vóórkomen van het probleem met de verbeterde kalibers gelezen buiten deze draad.

@Hieronimus: als ik niet eens alles lees maar wel in de verdediging schiet, dan is dat wel een excuus waard, vind ik.

Dat magnetisme is wel een interessant onderwerp. Ik lees op TZ-UK:
A Faraday cage is not the same as an anti-magnetic protective envelope, although since most magnetic materials are also electrically conductive, they also perform as a Faraday cage.
An aluminum or copper envelope completely surrounding a watch movement is a Faraday cage, it prevents external electrical charges or currents for entering the cage, however, aluminum and copper, not being magnetic, will not protect from magnetic fields.
En laat messing nou gewoon een koperlegering zijn en tegen elektriciteit werken, die gepaard gaat met magnetische velden. Het werkt in de vorm van de kooi van Faraday. Het is het halve werk.
Maar ik heb pas sinds twee en een half jaar automatische horloges. Hier vaak komen gemagnetiseerde uurwerken eigen lijk nog voor? Ik heb het nog niet gehad (denk ik).

1 like