Aanbeveling voor een duiker

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

2 likes

Ik persoonlijk vind de Khaki day date erg gaaf.

http://nl.watchshop.com/horloges/hamilton/heren/h64615135

Deze bijvoorbeeld

1 like

Tweedehands oris aquis :+1:

Seiko Shogun.

Nieuwe Tissot seastar ziet er wel goed uit, nog niet in het echt gezien.
Met het Powermatic 80 werkje betrouwbaar en lange gangereserve. Heb dit zelf in een Tissot luxury en zeer tevreden over.

Maar Hamilton is zeker ook een goede keus.

Deze vind ik bijzonder mooi!,

Inderdaad een leuke instapper om daarna via wat leuke middenklassers in de luxury-sedan klasse uit te komen.

Wat is je polsomtrek?

Tweedehands Longines bijvoorbeeld Hydroconquest
image

1 like

Certina DS Action diver

1 like

Seiko SBDC051 (zwart) of 53 (blauw) :+1:

https://www.christopherward.eu/watches/dive/c60-trident-pro-600-range

Christopher Ward Trident C60 in diverse uitvoeringen. In 38 en 43mm.
Bestellen via de UK website met code 100cw18 vanaf 600/700 euro.

1 like

Naast dat ik achter degene boven me sta (Christopher Ward) heb ik nog wel een suggestie:

Deze is niet super waardevast, ook geen heel origineel ontwerp.
Wél goed afgewerkt, prima techniek en een prijs waarbij je nog wat over houdt voor ander leuks:

https://www.steinhartwatches.de/de/taucheruhren/ocean-titanium-500-premium.html

Ik heb zelf overigens ook een Hamilton in de doos, de Jazzmaster Seaview. Da’s m’n enige horloge dat weleens zeewater ziet.

Ook erg betrouwbaar en blijft mooi, fijne klok.

1 like

Ik zeg “Do It”

Natuurlijk gaan hier de gedoodverfde kandidaten voorbij komen… De SKX, Turtle en Sumo van Seiko. En er gaan mensen bezig over Certina DSjes. Dat is volledig te verwachten. Er zal misschien zelfs een durfal roepen dat je een Halios Seaforth moet scoren, ergens, als je er eentje ziet.

Maar die Hamilton zien we veel en veel te weinig, en het is een tof horloge. Weer eens wat anders. Ik neem even aan dat ze er een gemodificeerde ETA 2824 in hebben gestopt met de welbekende 80-uurs gangreserve, dus ook qua uurwerk is het een best ding.

Do it!

EDIT:
Even nagezocht… Hier wat live foto’s.

En er is een alleraardigste Batman bezel van te koop. Sehr gut!

Het is inderdaad de H-10 met 80 uur gangreserve. De WR rating van 100m is nipt duikwaardig, dus technisch gezien is een willekeurige Seiko of Steinhart waterdichter, maar 100m prima voor een rondje licht snorkelen of zwemmen als je dat al doet.

Laatste toevoeging:

Een duukertje van 800 ball’n is geen instappertje. Een Orient Mako II, Citizen NY0040 of Seiko SKX009 is een instappertje qua duukerts.

Dit is een gezonde middenklasser, voor 99% van de bevolking.

WTF? Waarom is dit topic verborgen gevlagd?

1 like

Volgens mij ongeveer 17,5 cm.

Dan zou ik persoonlijk niet groter gaan als 42mm. Anders bestaat de kans dat ie wel heerlijk erg aanwezig komt te staan om de pols en ook niet echt lekker zit…

Certina DS?

Dank voor je uitgebreide post. Er komen zoveel mooie horloges voorbij, maar ik vind de hamilton toch het meest originele design hebben.

1 like