Aanwinst ,Rikketik, Grail

Al jaren op zoek naar een zakhorloge uit, mijn geboortejaar, April 1942.
En dan een van de Kriegsmarine ( heb zelf als beroeps bij de Nederlandse Marine gediend ) en dan ook nog het liefst compleet.
Gisteren op de Rikketik zag ik hem eindelijk liggen bij een handelaar uit Duitsland , compleet met box en Certificaat van Ulysse Nardin.
Het is een Ulysse Nardin Anker Chronometer .
Het horloge is geleverd door Andreas Huber - Munchen Berlin , in Maart 1942, aan het Obercommando der " Deutschen Kriegsmarine "
Het horloge is nog origineel met “Hoheitszeichen " Marinenummer 6718 en 1 kl. aan de achterzijde.
Op veel horloge’s die ik tegenkwam op mijn zoektocht, is dit “Hoheitszeichen” , om begrijpelijke redenen, weggeslepen en stond er alleen nog een nr. achterop.
De kast is geheel van 0.925 zilver.
De diameter is 59 mm zonder kroon.
De dikte is 16 mm.
Het gewicht is 174 gram.
Het kaliber is 22” Ancre SC.
Het brugwerk is goudverguld, het uurwerk heeft een Guillaume compensatie balans, Brequet spirale en een zwanenhals fijnregeling en 19 robijnen.
Mijn dag en de komende dagen kunnen niet meer stuk,

35 likes

Wow, wat een vondst! In perfecte staat zo te zien. Heel veel plezier van dit bijzonder fraaie uurwerk.

Wow! Smul-len!

Gaaf!
Gefeliciteerd en geniet ervan!

Prachtig!

Wat een prachtige aanwinst, alle vorige eigenaren zijn hier zo te zien heel zuinig op geweest.
Mooi stukje historie, geniet ervan!

wat een snaarstrakke prachtige typografie op de subdial. Gefeliciteerd!

Mooi hoor! :thumbsup:

Prachtig!!!
Zoiets moois zal wel een behoorlijke duit gekost hebben…?

Ik stond toevallig achter je toen je hem bemachtigde, gefeliciteerd met dit mooie stuk!

Bijzonder, proficiat!

Wauw!:ok_hand:

Gefeliciteerd. :+1:

Gaaf! Veel plezier er van!

Heel gaaf, gefeliciteerd en geniet ervan!

Jammer ,Ik heb je niet gezien, ik ben er dolblij mee.

Een topstuk, met een achterkant die naar een “bijzondere” geschiedenis verwijst.

heel bijzonder, geniet ervan!

Dit is wat! Ontzettend uniek! Gefeliciteerd met deze hartenwens: “Desiree”.

Dit zijn de mooiste topics. Een persoonlijk verhaal, lange jacht en als afsluiter de trofee. Prachtig horloge, dat je er nog lang van mag genieten!