Acceptabele tijdsduur voor terugname van verkocht horloge

Er zijn zat leden waarbij ik dit ook zou doen, maar die moeten wel hun “sporen” hebben verdiend.
Zomaar standaard zou ik dit toch niet doen.

1 like

Of allebei n gezellig middagje Utrecht ofzo. Inclusief biertje/koffie/lunch.

Hotelletje erbij als de klik er is… :wink:

3 likes

Dan kost die Rolex me een stuk meer :slight_smile:
Ik kan niet zomaar een dagje weg.

2 likes

Vrij veilig… Ik bedoel rij veilig! Na n paar biertjes enzo :wink:

1 like

Ic ic… Dat Is ook zeker n punt. Effe een keer in t weekend niet naar de theekrans :wink:
Maar snap t hoor. Heb ook niet altijd vrij wanneer ik zou willen…

Hoi David
Moet ik hem halen voor je, het type 16013 was toch een Casio?

Groet Bram

2 likes

Zelfs dan kun je dat soort minieme zaken over het hoofd zien. Ook als verkoper trouwens.

2 likes

Idd. Ik had al gelet of ik krassen zag op t glas. Heb nl n hekel aan krassen op glas en coatings (ar, aluminium bezels, pvd kast enz).

En ik kon me ook voorstellen dat de verkoper t ook niet had gezien. Maar als je eenmaal weet dat t er zit, blijf je t zien…

Gelukkig kon de importeur het kosteloos verhelpen. Waarvoor hulde!

Ik zag 2 weken geleden op 1 van mijn horloges een stofje op het glas. Kleinste stofje ooit. Maar het is geen stofje dus. Je ziet het alleen bij speciaal invallend licht. Op sommige dagen vind ik hem niet eens. Dan is natuurlijk de vraag zat dat er al of niet :grin:

Gelukkig is het echt niet te vinden als je het niet weet. Dus ik laat het maar zo.

1 like

Het wordt nog erger als je keratoconus hebt. Ik heb echt alle horloges op gebreken nagekeken, maar ik kon het gebrek niet zien.

Rolex Bram :slight_smile:
En het is in Wierden , geen Friesland :slight_smile:

1 like

Of misschien zit t nu in je uurwerk rond te slijpen :fearful: :wink:

Maar m’n haarlijn kras zat er wel degelijk. Hij was smal, maar redelijk lang. Door tijdsgebrek werd t n ‘vluggertje in de auto’ (nee niet op de achterbank of parkeerterrein ;)), en was beetje bewolkte dag. Dus t licht was niet al te goed. Daardoor em over t hoofd gezien.

Enfin, weer n wijze les. En fijn dat je er geen last v hebt.

En No worries, ik heb t niet over n Seiko :wink:

Daar was ik niet al te benauwd voor :wink: Ik herken wel het pietluttige hoor met de aankoop van een 2ehands. Moet mint condition zijn anders begin ik er al niet aan.

Als je in de buurt bent kom je maar langs. Krijg je koffie of thee en kun je kijken of je het stofje kunt vinden :slight_smile:

Betaal jij dan tzt m’n vliegticket :wink:

Mwoah, het verschilt voor mij ook per horloge. Als ik n beater denk te gaan halen vh werk of klussen, dan mag ie best wat ‘wondjes’ hebben. Idem voor n vintage, dan vind ik t niet vreemd en acceptabel dat ie wat krasjes of putjes op t plexiglas en kast heeft. En ook n contemporary occasion begrijp ik dat ie gebruikt Is geweest.
Maar glas en coatings zijn voor mij vaak n No go.

Betaal jij dan tzt m’n vliegticket :wink:

Mwoah, het verschilt voor mij ook per horloge. Als ik n beater denk te gaan halen vh werk of klussen, dan mag ie best wat ‘wondjes’ hebben. Idem voor n vintage, dan vind ik t niet vreemd en acceptabel dat ie wat krasjes of putjes op t plexiglas en kast heeft. En ook n contemporary occasion begrijp ik dat ie gebruikt Is geweest.
Maar glas en coatings zijn voor mij vaak n No go.

Ik kan wel een kano voor je huren…

Ok ik doe dat dus dan ook al niet. Deskdivesporen op de sluiting en misschien een haarlijntje op de zijkant van de kast kan ik hebben. Glas moet brandschoon zijn. Zo moet ook de band verder netjes zijn.

Coulant hoor.
Dezelfde of betere voorwaarden als die webwinkels hanteren. Daar mag je het product vaak ook terugsturen als het niet bevalt om wat voor reden dan ook. Ik dacht dat er bij webshops met een wettelijke termijn van 14 dagen gerekend wordt.

1 like

Ik hanteer vaak de fifty-fifty regel.
“Ah, u de elft, ik de helft?”

“Nee, vijftig meter of vijftig seconden”

:stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Tja, dan had de koper maar beter recherche moeten doen.
Als het betreffende horloge technisch OK is, tja jammer dan.
Bovendien kan hij hem toch zelf weer van de hand doen.

Ik vind dan ook dat bij een advertentie standaard moet worden vermeld:
'Geen garantie en geen ruil’
Net als op UF overigens.

Tenzij je kornuiten bent en het met coulance kan afhandelen :wink:

Grt.

2 likes