Ach ja, Hodinkee

De Rolex :slight_smile:

2 likes

Rolex :sunglasses::+1:

2 likes

Die Omega en Rolex zijn beide qua ontwerp net niet. De GS is verreweg het meest gebalanceerde ontwerp vind ik.

3 likes

Geen van de drie, je wil toch zeker niet met een ‘entry-level’ horloge rondlopen,… :roll_eyes:

10 likes

Ik zou de Aqua Terra kiezen, lekker fris met dat blauw!

1 like

Volmondig eens. Die Rolex ziet er gewoon niet uit. De AT is wel leuk maar doe mij maar op stalen band en zonder datum. De GS heeft designtechnisch geen nadelen.

Maar misschien ben ik wat bevooroordeeld. Hier mijn SDGM003 met hetzelfde kast- en bandontwerp. Alleen een lagere grade, ongetwijfeld. En dat maakt het wel een nadeel aan de GS. De SDGM kost €600, de GS €4500. Een echte Baby GS dus…

5 likes

Toch wel die rolex .

1 like

Maar maakt dat hem niet ook wat saai?

1 like

Prachtig,

1 like

In een bepaalde zin wel. Maar de afwerking is zo ongelooflijk goed dat alleen de wijzers al geniaal zijn. Simpliciteit hoeft niet saai te zijn als het ontwerp onberispelijk klopt. En bij die bepaalde ref. GS vind ik het absoluut kloppen.

Helemaal mee eens. Voor de geïnteresseerde heb ik er een flink stuk over geschreven.

2 likes

Ze bedoelen entry level in de collectie van de betreffende merken.

Verder ben ik het eens met @koekoek. De GS is de enige die qua ontwerp gebalanceerd is.

1 like

Heb het stuk zojuist gelezen.

Super

1 like

Nu heb ik een SDGM gehad, en het zijn prachtige horloges. Maar die GS heeft een afwerking, dial en indices… Je blijft kijken. Omdat het geniaal met elk druppeltje licht speelt.

De GS verslaat de beide andere horloges met twee vingers in de neus en één hand op de rug gebonden.

Zie boven. De GS is veruit het meest dynamische horloge wat ik in handen heb gehad.

Stelletje rare rotsnobs. Hodinkee kan ik al een jaar of drie niet meer serieus nemen. :grinning:

2 likes

Mijn GS

Mijn Omega

Rolex, tja daar heb ik nog geen antwoord op :wink:

4 likes

Voor mij is de Aqua Terra het “leukste”. Net even wat anders en mooi met die display caseback etc. Hij heeft wat mij betreft de mooiste kast met de typische “twisted lugs” van Omega. Nadeel is dan weer dat hij wat groter is (41mm?) en wat dikker en daardoor voor mij minder fijn draagt. Verder proportioneel nog ok.

De Grand Seiko zou mijn voorkeur zijn voor een horloge dat ik dagelijks moet dragen. Prachtig.

Deze Rolex vind ik persoonlijk veel minder spannend dan de andere twee. Doordat de case, dial en indices allemaal een zelfde kleur hebben is het allemaal wat vlakker en saaier. Ik vind hem mooi, maar niet echt een “eye-catcher”.

Hodinkee’s “entry level” categorie is voor mij meer de categorie “grail watches”. Soms denk ik wel eens wie ze denken dat hun publiek is. Want zelfs met een gezonde hoeveelheid spaargeld en besteedbaar inkomen is 5000+ euro heel veel geld voor een horloge.

2 likes

Heb nog niets met een witte plaat, de Oyster P graag :blush:

De oyster maar dan wel in deze variant

1 like
  1. Rolex
  2. Omega
    • GS vindt ik persoonlijk niet mooi.
1 like

Voor mij iig niet de Seiko, die rommel loopt altijd achter.
Rolex is ook/vind ik mooier.

1 like

als beater die linker klok…
die heeft nog de meeste shine
maar is tie wel een beetje waterdicht ?