Advies aankoop Nederlands horlogemerk tot €500,00

Brunmontagne, afhankelijk van hoe ‘Hollands’ het moet zijn.
Voor mij Hollands genoeg, prachtige horloges met een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding.

1 like

Volgens mij staat er ergens op het forum nog een discussie over Nederlandse merken.
Je hebt natuurlijk de ‘Nederlandse’ merken die alles uit China halen met een Seiko uurwerk, en dat hier in elkaar schroeven.
Je hebt ook de merken die hoogstens de kast of het basisuurwerk uit Duitsland of Zwitserland halen en alles aanpassen.
In de laatste categorie vallen oa Ketelaars, Van Der Gang, C vd Klaauw, Holthinrichs, Grönefeld en Dumet.
Helaas zijn bovenstaande boven de € 500.
Voor deze prijsklasse kom je idd eerder bij een ‘Nederlands’ merk uit.

1 like

Brunmontagne is al genoemd maar zeker tof voor het geld.

3 likes

Kleine aanvulling… Holthinrichs maakt zijn kasten helemaal zelf middels uniek 3-d print proces.
Echt verschrikkelijk mooi maar idd ruim boven genoemd budget.

Klopt, net zoals Dumet. Die vonkt ze :upside_down_face:

4 likes

4 likes

Verkoopt hij ook wat? Ik zie vanalles gevonkt en gemaakt worden maar weinig afgemaakt.

Ben ergens wel benieuwd naar wat zn designs moeten kosten.

1 like

Misschien is het leuk als @Romein als TS ook nog even feedback geeft op deze geweldige voorstellen?

Nieuw of 2dehands?
Er zijn al wat series afgeleverd.
Momenteel lijkt het minder snel te gaan.

Maar ik ben niet de juiste om dat aan te vragen. :joy:

1 like

Tis niet helemaal mijn smaak… Maar wellicht zal ik m eens een berichtje sturen. Holtinrichs is meer mijn kop thee… en Delft watch Works natuurlijk. Die HFLE is de shit :heart_eyes:

1 like

Ik moet wel een correctie toepassen: hier het uiteindelijk ontwerp van de HFLE; beter, mooier dan het plaatje dat ik hierboven postte

imageimage

5 likes

Er gaan vast mensen licht teleurgesteld zijn, meteen of na een tijdje. Mooie kans op iets redelijk unieks. :+1:

Ik ga er nog even van uit dat ik er blij mee ga zijn. :wink:

1 like

Vast. Ik vind de kleur tof en de hfle niet te opvallend. Ben niet graag een wandelend reclamebord.

Case design ziet er goed uit… en hele ding doet me denken aan een Polerouter.

Of freest ze…

Jammer dat een eerder topic daarover weg is.

Misschien een idee om dat - opgeschoond - terug te zetten?
Was erg leerzaam…

@Jur

Jur is net druk het huidige topic op te schonen.
Daar kan je het ook allemaal terug lezen.

Momenteel gaat het even over de bedrijfseconomische discussie hoe te handelen, indien je de liquide middelen voor de investering in grondstoffen en machinepark nog niet afdoende hebt.
En als je principieel tegen lenen van geld bent, moet je gewoon harder en efficiënter werken om je doel te bereiken.
Alleen heeft iedereen daar een mening over.
En die worden momenteel opgeschoond.

Het is sowieso een leerzaam topic. En ik heb een paar Dumet’s in het echt gezien. Dus ze zijn er zeker.
Maar nieuw boven de €1500 dacht ik.

Een DUMET titanium natuurlijk!

Leveringsdatum onbekend

:grin:

Als je een bestaande Instrument (Dumet) wilt hebben dan is deze zo gemaakt.
Wil je een nieuwe Dumet waaraan hij nu ontwerpt, ja dan duurt het wat langer maar ook dan kun je goed afspraken maken met Jan. Alleen een Instrument is boven budget voor TS.

1 like

Dat bedoel ik niet.

Er was ook een uitvoerig topic over de productie van een titanium one off Dumet met Movado triple date uurwerk.
Mij welbekend omdat ik de eigenaar ben…

2 likes

Vind wat ik in zijn draad zie nog niet mooi genoeg voor dat soort bedragen. Zal m eens in de gaten houden.

Daar stond me iets van bij.
Maar was dat initiatief voor deze vanuit jou of kwam Jan daar mee?
Ik weet dat hij begonnen is met een oud uurwerkje en daar een kast omheen is gaan maken.

Het huidige topic is een soort van voortzetting van het vorige productie topic, met toevoeging van vonken :stuck_out_tongue_winking_eye: