Advies aankoop vintage horloge

Ik ben het verkoopgedeelte indd in de gaten aan het houden. Het is trouwens niet mijn eerste horloge, en de 2 die ik heb ook in de categorie 150 a 200 euro. Ik heb pas een financiele meevaller gehad dus het leek me wel een geschikt moment om een wat duurder, mechanisch of automatisch horloge te kopen (ik heb nu 2 horloges met batterij)

2 likes

Op naar een gevarieerde collectie !

1 like

Ik ben naar aanleiding van een goede tip hier aardig verliefd geworden op de omega seamaster. Nu kwam ik deze net tegen: https://www.chrono24.nl/omega/seamaster--id10943428.htm

Wat is jullie mening over dit horloge? (mijn excuses voor de vele vragen, maar ik heb weinig verstand van vintage horloges en wil geen miskoop doen)

Heb je de prachtige Movado al gezien in het blauwe verkoopgedeelte? Daarbij is die Omega maar een " afgeragd " exemplaar. :yum: Natuurlijk preek ik voor eigen parochie.


Kan je er nog iets moois bijkopen met jouw budget. Goede start voor de collectie!

3 likes

Wazige foto’s, geen foto van het movement, geen service historie, slecht passend bandje en een prive verkoper zonder reviews… Zou voor mij persoonlijk teveel risico zijn.

Waarom niet rustig kijken wat er allemaal op het forum aangeboden wordt? Of eventueel een ‘gevraagd’ topic starten? Ik zou altijd het horloge eerst ‘live’ willen zien. Zelf ben ik ook vaak ‘underwhelmed’ geweest op het moment dat ik een horloge voor het eerst om doe. Je moet er een klik mee hebben en ervan weg kunnen lopen als het horloge je niet het gevoel geeft dat je ervan verwacht.

Als je van patina houdt

Niet echt nee als ik eerlijk ben

Ik heb wel nog een berichtje gestuurd en hij zou als hij terug was van vakantie betere foto’s sturen, ook van het movement. En ik ga inderdaad geen overhaaste aankopen doen en zoek rustig verder tot ik volledig overtuigd ben

1 like

Mocht je in de buurt van Leiden wonen, dan kun je eens binnenlopen bij ‘Tijdloos Leiden’. Veel horloges rond de 650-700 euro en geserviced met garantie. Iets meer dan je wilt uitgeven, maar wel wat meer zekerheid.

Ik woon in het zuiden van het land dus dat ligt een aardig stuk uit de richting. Maar goede tip mocht ik toch een keer in de buurt zijn

In maastricht heb je brocantique en scorpione. Hele aardige mensen vond ik. Daar kun je in ieder geval eens wat live bekijken en passen. En soms voor enige premium een horloge met wat zekerheid kopen.
Kijk ook eens op omegaforums. De eerdergenoemde seamaster 600 staat daar nu voor 460 euro. Ik zit op mijn telefoon, dus ik kan niet in detail kijken hoe mooi deze nog is. Geen service gehad, dat wel.

https://omegaforums.net/threads/omega-seamaster-600-ref-136-011.98770/

1 like

Zeer dure zaak (afgaande op hun internetaanbod). Ook hebben ze doorgaans horloges die flink gepolijst zijn, hetgeen de verzamelwaarde drukt. Ik misgun ze hun klandizie niet, maar een waarschuwing is op zijn plaats voor de beginnende hobbyist die dergelijke zaken niet kan herkennen.

2 likes

Goed punt! Toch zitten er ook leuke horloges tussen, maar je moet inderdaad goed je huiswerk doen.

Ik zal binnenkort eens langsgaan bij die winkels. Die seamaster ziet er mooi uit, maar ik kan zelf niet inschatten hoe origineel alles is en hoe goed de staat is
Edit: ik heb op de sites van beide winkels en ze hebben op dit moment niet echt waar ik naar zoek binnen budget, maar misschien staat niet alles op hun sites

Ik ben ook nog steeds naar dit horloge aan het kijken: https://www.chrono24.nl/longines/handaufzug-ca-1969--id9148782.htm

Ik heb contact gehad met de betrouwbare verkoper (volgens de beoordelingen) die zei dat alles nog 100 procent origineel is en dat het horloge in mei nog een servicebeurt gehad heeft dus klinkt wel goed imo. Wat denken jullie ervan?

Is er toevallig iemand die de staat van dit horloge kan beoordelen?

Ziet er heel goed uit. Zelf ook een sm 600 gehad, verguld dat wel, maar echt heerlijk klokjes!

Persoonlijk vindt ik het een heel slecht idee om een horloge te kopen in de hogere prijsklasse met een muisklik. Het is beter dat je er eentje zoekt waar je persoonlijk om kunt gaan en à mains propre op te halen :innocent: geen manier is beter om een Mainstream… welk merk dan ook aan te kopen (schiet niet op de pianist) :wink:

Waarom vind je dat precies een slecht idee? Met een horloge in het echte hogere segment kan ik mij je mening voorstellen. Bij deze niet perse. Een weloverwogen ‘klik’ kan soms zelfs beter zijn. Wat is het ergste wat er kan gebeuren als hij deze seamaster 600 bijvoorbeeld koopt?

Zijn mijn favoriete modellen. Op zich is deze wel aardig. Maar wat is dat gelige bij sommige indices? Lichtval of wat corrosie onder de plaat?

Moet geserviced worden waarschijnlijk. In ieder geval een check., want service historie onbekend.

Achterdeksel al wat gepolijst of gesleten. Maar dat hebben ze bijna allemaal. Er zijn er regelmatig te koop van dit model. Ik zou wachten op de perfecte.