Advies gevraagd aan de horlogebandenguru's

Ik zou het volgende voorstellen:

1 like

Ik heb eens een BOB band gekocht die voor de Panerai bedoeld zou zijn. Prima kwaliteit band, maar een beetje aan de korte kant voor mij destijds.
Wat betreft de kleur sluit ik me bij @anon50762135EV aan. Een blauwe wijzerplaat gaat echt heel goed samen met bijvoorbeeld een bruine of cognac kleur.

Ja, dat is ook nog een goeie. Wat voor polsomtrek heeft je vader (bij benadering)?

Ik vind van wel.

Een "marino"blk in m’n bezit en zwart/grijzige canvas uit de zelfde stal.

Stug in het begin, maar als hij éénmaal om de pols is gevormd (lees, maak 'm zeiknat en laat 'm om de pols drogen) 'n perfecte fit.

:grin:

Elf.

Gband laten maken do Ko van het forum, zijn exht perfect.

Ik heb ongeveer 17,5 cm polsomtrek. Het was mijn vaders horloge, maar hij heeft het gewisseld met mijn Citizen Digi communiehorloge toen ik 12 was :wink: maar ik noem het nog altijd ‘vaders horloge’.

Hey Elf,

Dat zijn dan toch speciale banden die tegen water kunnen waarmee je dat doet. Of doe je dit met gewone leren banden ook, zo onder water steken dat ze ‘zetten’?

Doe ik met alle leren, behalve nubuck en suede, banden. Snel zetten indeed.

Een koe wordt toch ook nat en weer droog. :grin:

Elf.

Iedereen alvast bedankt voor de tips en kleurkeuzes die matchen met dit horloge.
Ik ga eventjes alles laten bezinken en het genereuze aanbod van Tuur aannemen :+1:
Wordt vervolgd…

Morgen op de post :wink:

1 like

Vandaag ontving ik een bubbelenvelop met een wel heel leuke inhoud :smiley:
Twee mooie 19mm banden van Tuur1968, een zwarte en een donkerbruine. Thanks a lot!
Aangezien rond het zwarte bandje ook nog een mooie vlindersluiting met Seiko inscriptie :stuck_out_tongue: zat, deze maar als eerste op het horloge gezet. De ander ga ik dan één dezer eens uitproberen als er een sluiting op zit.
Ik vind het alvast heel geslaagd in combinatie met de vintage Seiko 7009. Het horloge krijgt een heel andere uitstraling dan met de rammelaar er rond. De band heeft ook de juiste dikte en vorm voor de kastdikte van dit horloge…

Zo was het:

Met de nieuwe band erom, even snel een paar fotootjes gemaakt, jammer genoeg onder kunstlicht wegens late uur, in het echt glimt ie niet zo de band:

Wat vinden jullie ervan?

Zeker wel een mooie combi.
Op staal was het ook mooi geweest,mits het wel een massieve band was en geen rammelaar inderdaad.

1 like

Enjoy … :wink:

1 like

Toffe actie Arthur!

1 like

Dat is idd een hele toffe actie van Tuur :+1:
Respect!

Moet wel eerlijk zeggen dat ik 'm op staal mooier vind. Ik zou t.z.t. een kijken voor een handmade bruine band die iets meer afsteekt bij het horloge.
Meer iets on deze trend…

Geslaagde combi en mooi gebaar van Tuur. Ik weet niet welke kleur bruin je er nog bij hebt, maar een midbruine band zal 'm ook echt goed staan. Overigens heb ik goede ervaringen met de banden van BOB.

Thnx, leuk om een jonge(re) medefreak steuntje in de rug te geven voor deze passie
Moet nu zelf op zoek naar een vouwsluiting voor mijn GS
Prachtig horloge trouwens!!!

2 likes

mooie combi! :smiley:

1 like

En nog eentje van de nieuwe combo in natuurlijk licht:

Deze is nog niet van mijn pols geweest de laatste dagen :smiley: zoals jullie zien.
Tot voor een tijdje vond ik het horloge wat aan de kleine kant, maar door het weer actief te dragen kan ik die kastmaat van 37mm best apreciëren…

Hele mooie combi op een mooie seiko​:ok_hand:. Goed bezig ook Arthur :+1:

1 like