Advies gevraagd over vintage omega de ville horloge

Ik ben bezig om een ruil te doen via marktplaats en ik zou graag voor de zekerheid willen vragen aan omega experts hier of ze het er betrouwbaar uit vinden zien.
Wat is het waar jullie meestal
Op letten (ben een nieuwe verzamelaar)
Hier de foto’s:

Zit de wijzerplaat scheef?

Het is me niet helemaal duidelijk op de foto om eerlijk te zijn. Misschien toch een te groot ricisico om mijn sarb 033 ervoor te wagen? Aan de andere kant wil ik graag de vintage omega in mijn collectie…

goedemiddag,

Horloge ziet er opzocht authentiek uit, alleen er zit volgensmij gewoon een ETA quartz uurwerkje in (die gebruikte Omega destijds). Als ik een tip mag geven zou ik verder zoeken naar een leuk geprijsde mechanisme Omega, dat heef iets meer met een Omega te maken.

Waarde van dit model is overigens niet zoveel, ik zou zeggen tussen de 80 en 120 euro.

Met vriendelijke groet,
Koen

Volgens de verkoper is het een manual winding horloge. Als het een kwarts horloge is dan zou ik hem zeker niet kopen maar bedankt voor het advies. Enige suggesties waar ik een betere vintage omega kan kopen of ruilen liever zelfs?
mvg Daniel

Dit is vrijwel zeker geen handopwinder. Geheel met Koen eens, ook over de marktwaarde.

Je laatste vraag is veel te breed om een makkelijk antwoord op te geven. je moet er echt zelf een beetje een “neus” voor ontwikkelen. Behoorlijk betrouwbaar zijn in de regel horloges die op het verkoop-deel van dit forum staan. Marktplaats zou ik mijden, tenzij je zeer zeker van je zaak bent.

Dankjewel voor het advies en voor nu vermijd ik Marktplaats dan totdat ik er meer ervaring mee heb. Deze deal is in ieder geval nu vermeden dus dank jullie wel!

1 like

Waarom zijn die foto’s altijd zo vaag. :unamused:

1 like

Goedemiddag Daniel,

dit is absoluut geen handopgewonden horloge, dit model heeft altijd een quartz uurwerk. De verkoper weet niet waar hij het over heeft (in het beste geval) of probeert de boel op te lichtten.

Verder kan je op diverse plaatsen vintage Omega’s kopen, echter zijn de vintage horloge winkels (die geen seiko als inruil zullen accepteren) hoger geprijsd, je hebt dan echter wel garantie. Op het forum komen ze ook geregeld voorbij, en met een beetje kennis van zaken kan je ook op de 3-maandelijkse rikketik beurs in Houten leuke vintage Omega horloges vinden.

blijkbaar om de boel op te lichten…

Hoi Koen,

Ik ga er dan maar vanuit dat de verkoper niet weet waar hij het over heeft…
Ik zal geduld hebben en kijken of er hier iets voorbij komt en anders wellicht de rikketik beurs. Ben er nog nooit geweest maar heb er wel veel over gelezen.
En mbt vintage horloge winkels, ik heb al op diverse gekeken maar de prijs is zeker aan de dure kant.
Bedankt voor de tips.
mvg Daniel

Er bestaat dacht ik een Omega forum/club

Nog een goede ook: