advies gevraagd

Ik zou de maanfase even laten voor wat het is gewoon een mooie dresswatch zoeken kijk voor een 2e hands tissot genoeg keuze en zeer betaalbaar voor goede kwaliteit !

De Seiko SRPA25K1, mooier voor dat geld kan bijna niet. Staat op staal maar kan een hele mooie bruine lederen band op natuurlijk. Voor €216,- en wat shipping euro’s te vinden op Chrono24.

Problem solved :wink:

17

3 likes

Het is mij al driemaal gelukt om voor jouw budget (misschien ietsjes meer) deze FC Businesstimer tweedehands op de kop te tikken.
In mijn ogen een prachtige dresser.
Quartz dus accuraat en betrouwbaar, én goedkoop in onderhoud.

Sowieso maakt FC mooie dressers. Er zijn meer modellen die in aanmerking komen, maar een automaat met moonphase wordt lastig voor 200 pietermannen. :wink:

Met wat geduld, wat onderhandelings-skills en een goeie opgeslagen zoekopdracht op Marktplaats kun je je slag slaan!

1 like

Ik ben al een tijdje op zoek naar dit specifieke business timer model, maar vind geen mooi exemplaar onder de 500 euro. Ze zijn 900 euro nieuw. :slightly_smiling_face:

Er staat er nu een op Ebay, die over 5 dagen afloopt, maar die staat nu al op bijna 400 euro.

Mocht je weer eens een mooie tegenkomen, hou ik mij aanbevolen. :wink:

Kijk eens naar een Orient Bambino v4.:ok_hand::ok_hand:

1 like

Doe ik!
Ik heb ze alle drie voor rond de €500,- verkocht. :blush:
Ze worden trouwens ook aangeboden tijdens KLM vluchten voor, ik meen, iets van €700,-

1 like

wat is er dan mis met die moonphases, ik vind het persoonlijk heel mooi staan maar als het geen echte is dan liever niet…
zijn echte moeilijker te maken?

1 like

Er is niets mis mee. Het is gewoon gecompliceerd om dat in een mechanisch horloge (handopwinder of automatisch) in te bouwen en correct te laten werken. Zo’n maanfase moet wel goed functioneren uiteraard. Omdat het complex is kost het meer geld en kom je het meestal in de midden- tot hogere klasse horloges tegen. :slightly_smiling_face:

In quartz horloges zijn ze een stuk goedkoper. De boven besproken Business Timer van Frederique Constant is een mooi voorbeeld. Neem de tijd om rustig te Googelen en de verschillende prijsklassen eens te bekijken, dan begrijp je beter wat er wordt bedoeld. Succes! :wink:

In veel goedkopere horloges zijn het vaak day-night indicatoren. De ene helft heeft een maantje, de ander een zonnetje. Hij draait rond in 24 uur en geeft dus bijvoorbeeld aan of het 2 uur in de middag of in de avond is.

Kijk snel in het blauwe gedeelte. Daar staat een moonphase voor 229 euro. Succes👊🏻

Goeie, is inderdaad veel kwaliteit voor relatief weinig en een echte dresser. :+1:

Kijk u eens naar het merk “Vincero watchers” Erg mooie horloges voor een scherpe prijs!

https://www.dailydot.com/wp-content/uploads/2018/06/vinceromain.jpg

Euh dit zijn gewoon overpriced chinese plakkers…
hun slogan alleen:
The perfect blend of style and timing, these luxury timepieces are designed to make the modern gentleman look and feel unstoppable.

Zou ik liever voor een seiko of citizen gaan

of nog beter:


Beetje boven je budget maar imo helemaal waard (deze gaan vaak lager in prijs op ebay tijdens black friday periodes)


Niet mijn pols/horloge

2 likes

zoals @Dr.Stone zegt kan je inderdaad Vincero overwegen. Misschien technisch gezien niet de mooiste horloges, maar ze dragen fijn en zien er prima uit. Het was mijn eerste horloge van mijn collectie en draag hem nu nogsteeds wekelijks :slight_smile: (de vincero kairos Blue)

1 like