Advies herstellen of niet

Dag allen

Recent heb ik een Omega Genève Automaat met datum aangeschaft. Ik wist dat deze al lang had stilgelegen maar nu is de minutenwijzer ook nog losgekomen.
Vandaag bij mijn horlogemaker langs geweest en eens gevraagd wat dat moet kosten, €140 voor het herstellen van de minutenwijzer en een volledige servicebeurt.

Helaas heb ik flippertitis en ben ik nu aan het twijfelen of dat het wel waard is. De waarde van mijn exemplaar, weliswaar in perfecte technische staat en mooi opgemaakt, zal maar rond de €250 liggen neem ik aan? Uiteraard geef ik niet enkel om koop-verkoop maar ik weet van mezelf dat ik daar rekening met moet houden wil ik nog langs klokjes dragen :smiley:

Hier zijn nog wat plaatjes.

Greetings!

Elias

1 like

250 euro was het een aantal jaartjes terug, nu wel ietsjes meer :wink:
Gewoon laten maken bij een horlogemaker van HF, misschien iets voor @Vintage1982

Edit: horloge lijkt wel gepolijst…

2 likes

Als alleen de wijzer los is en het horloge voor de rest goed draait:

Zelf horloge ontkasten en met een handpers de wijzers terug vast zetten (ik haal ze altijd allemaal eraf en dan er terug op).
Is een zeer makkelijk werkje dat iedereen met 2 rechterhanden moet kunnen.

En dan verkopen als ongeserviced maar correct lopend klokje.

Of de bittere pil slikken en beslissen afhankelijk van je aankoopskost of een verkoop met service minder verlies oplevert dan de inkoop.

Ik zou 'm laten maken en gewoon gaan dragen. Als je het horloge als nog te koop wil zetten zou ik een eventueel verlies op de koop toenemen. Veel winst ga je er toch niet mee maken en zo kun je er tenminste in volle glorie van genieten (zolang het duurt ;)).

Mijn idee… Ik vind 140 euro voor het terugzetten van de wijzer, met een servicebeurt een mooi prijsje… geniet ervan… en verkopen kan altijd nog… :smile:

Het zal je wel opgevallen zijn, maar van de urenwijzer ontbreekt ook een stukje ingelegde zwarte vulling ?

In principe betaal je dus gewoon 140 euro voor een service
beurtje en een cal. 565 is wel een heel mooi uurwerkje.
Je zou natuurlijk ook een Omega service-center kunnen
vragen wat een beurtje van een cal. 565 kost, de Genève is
het mi. alleszins waard.

Succes en gewoon houden!

Service prijzen Omega: 565 valt in category 3, kosten 590 euro voor een dergelijk oud uurwerk… 140 euro is en bijzonder nette prijs mits het fatsoenlijk gedaan wordt.

gr Men

Het spijt me, maar ik vind de belettering van Geneve (vooral de G) en de omlijsting van het datumvenster slordig. Ook de indexen zijn slordig als je inzoomt, die horen met onyx ingelegd te zijn, maar deze lijken wel geverfd.
Verder is me geen Geneve automaat met dit caliber bekend ( wel bekend, maar niet in deze uitvoering) en ik kan hem ook niet vinden in mijn Omega boeken of in de Omega database. Ik vrees een redial…

-edit- er mist inderdaad lak uit de urenwijzer en de originele kroon mist.

Hoe dan ook is de genoemde 140 euro zeer scherp. Dit zijn mooie uurwerken met redelijk wat onderdelen. Daar mag het niet op afketsen lijkt me.

140 is te doen, sommige zijn duurder, sommige iets goedkoper. Een koopje zou ik het nooit noemen, maar wel het geld waard voor een Omega automaat. Het horloge ziet er erg mooi uit voor z’n leeftijd, bijzondere kleurstelling, als het allemaal origineel is zou ik zeker de servicebeurt kiezen en met veel plezier het horloge de jaren opvolgend dragen.

Vintage1982 geeft net aan grote twijfel te hebben ten aanzien van de originaliteit van deze Omega. De afweging wordt daarmee toch weer anders. Misschien is met liefde laten servicen en zelf houden wel de beste, als je hem mooi vindt tenminste. Anders zou ik de wijzer laten monteren en het horloge verkopen zoals het nu is.

Vintage1982 geeft aan twijfel te hebben over de wijzerplaat, dit doet voor mij niets af aan het mooie 565 caliber.
Daarom heb ik besloten om de klok te laten herstellen door een vriendelijk forumlid :smile:

1 like

goede keuze :wink:

Het kan natuurlijk geen kwaad om het horloge te laten servicen, maar het één en ander heeft natuurlijk wel invloed op de waarde. Ik zou er niet meer al te veel geld in steken.