Advies horloge met power reserve

Hi mensen,
Ik ben uiterst tevreden met mijn huidige collectie. Er gaat voorlopig niet geflipperd worden.
Ik volg op dit moment een studie naast mijn werk aan de UvA. Best pittig icm werk en kleine kindjes. Maar het einde is in zicht!
Ik vind daarom dat ik mijzelf mag belonen met een mooi horloge. Daar ben ik mij alvast op aan het oriënteren. Ik heb nog geen horloge met power reserve. Ik ben gecharmeerd van een Meistersinger Unomatik. Maar ik weet niet of die tweedehands binnen mij budget past van 1000,-

Ik hoor heel graag jullie ideeën.
Mijn huidige collectie

Omega Speedmaster maanfase
Omega Seamaster Planet Ocean 42 8500
Omega Seamaster 300 sword hands
Omega Seamaster de Ville uit 1972
Oris Chronoris drie stuks
P1lot One
Seiko Cocktail

En een plaatje van de Unomatik

Is een hele mooie klok, doen!

Grt.

1 like

Mooie klok, doen dan! Sowieso een prestatie om jezelf eens goed voor te belonen, ik heb er respect voor.

1 like

Heb de Unomatik ook, ben er zeer tevreden over, Een aanrader!

2 likes

Er staat een nieuwe zwarte op Chrono24 voor 1150 euro. Wel vanuit Griekenland, PayPal doet het daar geloof ik niet meer.

1 like

Jaloers

Orient biedt veel power reserve horloges. In hogere segment orient star.

3 likes

Robin,

de Meistersinger is een erg mooie klok weet ik uit ervaring. Heeft ook jaren bij mij in de collecie gezeten en is nu helaas weg. Ik denk dat het ook een prima aanvulling is op je huidige collectie zo’n einzeiger.

Er zijn 2 maten van de Unomatik gemaakt. De 1e serie was 45mm met een valgranges uurwerk. Die is zeldzaam, daar zijn er maar 84 van gemaakt in totaal. Dat vind ik de mooiste. Ik had zelf de UM101. Witte plaat met geblauwde wijzer en diepblauwe indices. Ik vond dat mooier dan de meer cremekleurige plaat.

Tegenwoordig wordt de 43mm Unomatik verkocht in meerdere kleuren. Vind die zelf net wat minder robuust ogen… Maar smaken verschillen gelukkig :wink:

Als je zo’n 45mm kunt vinden en passen ergens zou ik dat zeker eens doen. De 43 liggen gewoon bij de dealers. In amsterdam heb je oa BOFB aan het Rokin. Die man weet alles van Meistersinger.

Dank voor je toelichting. Ik denk dat 45mm net wat te groot is voor mijn pols.
Ik zal eens bofb opzoeken want dat ken ik niet. Terwijl ik in Amsterdam woon!

Seiko heeft ook een aantal modellen met powerreserveindicator.
Ik zit al een tijdje te dubben over deze…

ja mooi zeg !

3 likes

Bedankt, mede door je opmerking weer twee horloges onderweg vanuit Japan…
:wink:

2 likes

Betaalbaar zo’n Oriënt.

Klopt.
Als er één “stal” is waar men met powerreserve werkt is het Oriënt wel.
Oké, het moet je smaak zijn, maar dat is wat anders.

Succes,
Elf

1 like

En inmiddels binnen… :slight_smile: