Advies m.b.t. sporthorloge. Garmin Fenix 5 kopen of niet?

Goede verhalen over gehoord. Echter krijg ik het al warm van het lopen, laat staan als ik nog dopjes in heb om muziek te luisteren. Ooit eens geprobeerd maar nog steeds niks voor mij, helaas dat wel.

Tja, het zou voor mij ook een nieuwe insteek worden en ik weet niet of me dat zou passen. Ik heb nu één duurder horloge en het sporthorloge zou mijn beater kunnen worden.

Vertel. Ik kan me voorstellen dat het Fenix 3 bakbeest (51mm) minder draagbaar is dan de 735XT, echter de Fenix 5S is ook maar 42mm.

:wink:

Heb je de hartslag van de optical sensor vergeleken met een HRM? Komen ze enigszins overeen?

Volgens de Garmin site is er (nog) geen HRM bundel beschikbaar voor de 5S alleen voor de 5.

Elke Borstband met ANT kun je gebruiken ook een goedkope van bijv decathlon als je aleen hartslag wil meten. Wil je meer gegevens als loopcadans, links/rechts balans enz. dan zit je vast aan een garmin hardloop of triathlon Borstband.

Ga nou eerst maar eens een paar weekies lopen man.
Knap je van op :+1:

1 like

Ik heb nog de TomTom Cardio 1. Doet alles wat 'ie moet doen, maar is wat minder goed in het herkennen van korte intervals. Heeft dus moeite om snelle tempowisselingen te herkennen. Hebben er wel meer trouwens. Is overigens nog wel compatible met de nieuwste software van TomTom, wat ik dan wel weer netjes vind.

Garmin Forerunner 235 wilde ik 1,5 jaar geleden heel graag kopen. Toch niet gedaan, maar sluit niet uit dat ik die van mij nog eens update naar deze Garmin of naar een nieuwe TomTom.

1 like

Heb zelf de fenix 3. Top sport horloge wel niet geschikt voor een kleine pols. Gebruik deze vooral bij het fietsen. Om “gewoon” te dragen is deze minder geschikt.

1 like

De Suunto smart borstband paired ook gewoon met je smartphone middels bluetooth en movescount ap, heb je geen horloge nodig…Oeps sorry niks gezegd😜

1 like

Ik ga mijn 735 verkopen zodra ik de 935 heb. Dus als je geïnteresseerd bent laat het dan maar weten… :slight_smile:
Het is de ‘frost blue’ versie, dus hij is iig lekker zomers.

1 like

Klinkt als euhm … dit. :wink:

Yep, they are always right :stuck_out_tongue_winking_eye:

Yup, annoying! Vooral als ze met van die tegelwijsheidjes komen…

1 like

Pfff, die kleur maakt het lastig voor daily wear.
Jammer, tenzij ik een zwarte band erbij kan kopen, hmmmm … :thinking:

PB me maar eens, wie weet.

Ach een zwarte band erbij kost ook de hoofdprijs niet:

https://www.athleteshop.nl/garmin-vervanging-polsband-forerunner-735-blauw-zwart-252408?as=athlete&kwd_id=20076-AGI-12913186226-ASI-177084498026-AS98V321S8&gclid=Cj0KEQjwmIrJBRCRmJ_x7KDo-9oBEiQAuUPKMgRPtda5DRVTYFHuoKxA0Iy1HdFWyUsjQN12Rbb8z-0aAg9C8P8HAQ

1 like

Official size and measured Lug to Lug:

  • F5s: 42mm x 14.5mm / Lug to Lug : 52mm
  • F5 : 47mm x 15.5mm / Lug to Lug : 56mm
  • F5x: 51mm x 17.5mm / Lug to Lug : 58 mm
  • FR935 : 47mm x 13.9mm / Lug to Lug : 53mm

En er zijn vraagtekens bij de lengte van de band. Large banden worden optioneel verkocht. Ik heb een polsomtrek van ca. 18,5 cm…

Toch eens kijken…

Nee, heb ik niet vergeleken. Op de pols zal het ongetwijfeld niet heel nauwkeurig zijn, maar met een borstband lopen is helemaal niet mijn ding.

1 like

Vandaag de Fenix 5S en 5 bekeken. De 5S had m’n voorkeur o.b.v. de diameter en lug-2-lug afmeting. Pfff, viel de 5S tegen. Droeg niet comfortabel, dus voor de 5 gegaan. Wel ff wennen aan de afmetingen, maar voelt kwalitatief goed.

2 likes