Advies Mesh - update

Hallo allen,

ik ben voor mijn Squale tiger op zoek naar een mooie, kwalitatief goede Shark Mesh.

Squale bied zelf voor 100 eu een mesh milanaise stijl, maar ik wil dus liever de shark stijl.
Ik heb wel eens via de Baai een mesh besteld voor iets van 35 euro van Wjean, maar deze vind ik niet super van kwaliteit…

Zelf denk ik aan 1 van strapcode, heeft iemand hier ervaring mee? Deze komt ook uit op 100 euro ongeveer, dat vind ik ook wel de max.
Nog andere suggesties?

hieronder wat plaatjes

dank voor het meedenken!

grt, bor


Strapcode band ziet er wel goed uit zeg!

ja vond ik ook, lijkt mooi afgewerkt (niet van die scherpe schakeltjes aan de buitenkanten…)

Gewoon proberen, anders aan mij doorverkopen :wink:. Welke maat heb je nodig? 20 of 22 kan ik evt. wel gebruiken. Op m’n titanium PAM118 vind ik een 24 mm mesh in AISI316 niet zo sexy…

Hoewel ik je niets kan zeggen over andere mesh en je zelfs niet de naam/herkomst van de mijne kan geven, wil ik je toch even wat foto’s laten zien van wat voor mij de ideale mesh is voor de Tiger. Ik kreeg deze dus bij mijn Tiger van de vorige eigenaar.
Wat volgens mij het mooiste is bij de Tiger is sowieso een mesh zonder vaste eindstukken.

Als iemand kan roepen waar deze vandaan komt, dan graag. Ik zoek nog eenzelfde zwarte pvd mesh.

2 likes

Volgens mij is t deze van strapcode:

1 like

Dat lijkt hem inderdaad te zijn, maar dan wel in 19-20mm. http://www.strapcode.com/store/19mm-20mm-flexi-ploprof-reform-shark-mesh-band-polished-316l-stainless-steel-p-2402.html

Dank je!

Volgens mij is deze van WJean, deze heb ik op mijn Hamilton.
Maar was duurder dan 35,00 euro.
De twee plaatjes van Strapcode laten verschillende sluitingen zien (hoekige en ronde borgclip)

Hoekige gesp en zonder H-links vind ik mooier

Me too, ik vind de goede afstel mogelijkheden bij mesh - of beter gezegd het gebrek daaraan - altijd het grootste struikelblok.

Moet je Staib proberen, perfecte fijnafstelling en zit als gegoten :+1:

2 likes

mee eens,

ik ga de strapcode band (20mm) bestellen, enige spannende bij de versie zonder H-links is dat je een lengte moet kiezen, dus hopen dat het goed past.
Ze komen uit Hong Kong, maar worden eerst naar het pakhuis gestuurd in Engeland, dus geen BTW/douane kosten ahgi. Zo ging het met een eerdere bestelling.

overigens kan je strapcode banden ook via Amazon.co.uk bestellen, maar dit lukt me nu niet? geeft aan dat er niet naar NL gestuurd kan/mag worden. Eerder wel gelukt met een Jubilee… maar goed.

Update: ik heb inmiddels de mesh band van Strapcode/Taikonaut om de Tiger zitten, echt een superband en supercombi imho.

De schakels zijn licht afgevlakt en daardoor ook wat matter.
Je bestelt deze band op maat (dus afhankelijk van polsomtrek en lug-lug afstand), maar de 6 microverstellingen op de sluiting past ie perfect (en is er voldoende ruimte om m bv op een andere klok te zetten). Er zitten dus geen losse H-links tussen, dus mooi 1 geheel.
De sluiting is overigens ook zeer netjes afgewerkt en solide.

Kortom, erg content met deze shark mesh! Kost n paar centen, maar dan heb je ook wat.

Plaatjes:



Dank voor t kijken, bor

2 likes

Heel mooie combo! Goed uitgezocht @bordewolf

Staat hem goed, en nou niet meer in de verkoop zetten! :thumbsup: