Heeft iemand ervaring met de onderhoudskosten van een Omega 3520.50 (speedmaster triple date) met Valjoux 7751 uurwerk?
Lees overal dat dit Valjoux uurwerk goed te onderhouden is maar heb nu een quote (noem geen namen) ontvangen van 625,- euro en vind dit eerlijk gezegd erg hoog!?
Het horloge loopt nml nog wel: het loopt 1 minuut per 24 uur trager maar alle overige functies werken verder prima.
Wel zijn naar verluid de lagers van de rotor versleten.
Ben verbaasd over de hoogte van deze quote en hoop dat jullie ervaringen willen delen cq. jullie mening willen geven!
Opsturen naar Omega is denk ik niet nodig, check onderstaande link. Wesselink & Vreeker is gespecialiseerd in Omega, ik heb louter goede ervaringen met hen gehad.
Speedmaster service is rond de 300-400 toch meestal? Vind het ook een vrij hoge quote Maar heb je ook te horen gekregen waarom? Zijn er veel nieuwe onderdelen nodig?
Ik heb net mijn tweede horloge bij @PeterLC afgegeven.
Ik weet niet of hij interesse heeft (had het nogal druk, weet niet hoeveel haast je erbij hebt), maar je kan hem vragen of hij het wil doen en wat de kosten zouden worden.
Ik begreep dat hij de 7750 zijn beetje uit zijn hoofd kent…
De 775X kan elke professionele uurwerkmaker servicen, en een rotor lager vervangen is echt niks bijzonders. Het is wat anders als je een zwaar verbouwde versie hebt met een eigen echappement maar dat is bij Omega voor zover ik weet niet het geval.
Heb zelf ook zo’n triple date gehad. Vanwege de hoge kosten van een service bij Omega ben ik toen eens verder gaan kijken. Uiteindelijk heb ik m bij Jan Ubels laten servicen voor de helft en was er zeer tevreden over!
In het Oosten van het land: Movement Watch Service Hengelo. Goed, to the point en afspraak is afspraak. Officieel Omega service center. Ik heb weliswaar geen (heel) dure klokjes maar ben steeds goed geholpen.
Je bent waarschijnlijk naar een dealer gegaan? Als je rechtstreek naar een gecertificeerd Omega horlogemaker gaat zal het een stuk goedkoper zijn en heb je dezelfde kwaliteit en garantie.