Aevig Huldra in the house

De Scorpionfish vind ik wel een mooie klok, maar zo’n Seafarer, Francis Drake of Sea Hawk kan mij bijvoorbeeld dan weer niet bekoren, dat het gemakkelijke hommage hoekje, daar hou ik niet zo van…

Wat een vet horloge!!

Deze staat nu ook bij mij op de lijst. :wink::heart_eyes:

1 like

Scorpionfish is ook een hommage, bij Borealis kunnen ze niet anders… :wink: Aevig heeft tenminste een echt eigen gezicht.

Helemaal eens met Eric.

Je sais… aan de ZRC, net als die Crepas.
Mijn Skindiver is eigenlijk ook een hommage. :slight_smile: Hommages met een eigen insteek en/of aan een heel bijzonder model vind ik niet zo erg.

Klakkeloos de meest verkochte duiker tussen de 5000 en 7500 euro ‘namaken’ (Steinhart Ocean 1) ben ik wat echter minder enthousiast over…

Dat is voor mij een wezenlijk verschil.

Uiteraard is zoals Aevig dat doet (en Halios, Helson meestal :wink: ) veel leuker, eigen ontwerp met eigen identiteit.

Helemaal één van de gaafste dingen vergeten te laten zien van de Huldra, de lume. Bedacht ik mij net toen ik het horloge kistje weer aan het opladen was met het UV led lampje.

Lumed bezel en het logo en verdikking secondewijzer in afwijkende oranje lume kleur. Zeg nou eerlijk: Waar vind je dat in dit prijssegment?

2 likes

Dit is mijn eerste post als lid zijnde van Horlogeforum! :grinning:
Ik heb mij lang verdiept in het vinden van een diver en kwam via deze site uit op de Aevig Huldra zwart. Morgen is het zo ver! Ik haal het horloge op locatie op in Schiedam bij Chip zelf. Aangezien ik niet regelmatig een horloge koop vind ik het leuk om er zelf om te rijden en het “verhaal” te horen, in plaats van een overhandiging door een DHL- medewerker. Uiteraard zal ik mijn bevindingen posten en een foto uploaden.
@anon50762135EV : Nato-leder staat ontzettend goed op dit horloge. Ik heb zelf een Nato-leder bandje in huis en ik verwacht dat het perfect staat op mijn nieuwe Huldra. Je hebt ook een ruberen bandje. Kan je aangeven of je hier nog steeds tevreden over bent en waar je dit hebt gekocht?
Bedankt, Robbert

3 likes

Proficiat en welkom !

Prachtig bolletje en mooi te zien zo!

Heb hem al een tijd niet meer. Oud topic gekickt. Maar blijft een erg mooi ding.

Hij zit nu alweer een tijdje naar volle tevredenheid om mijn pols :slight_smile:

3 likes

Welkom en alvast veel voorpret!

Geniet ervan. Ik heb de mijne verkocht, ik vond hem in het echt tegenvallen: bezel, lume, was niet wat ik er van verwacht had, helaas.

Sumo als referentiekader voor deze prijsklasse I presume? :wink:

Dat is eigenlijk niet eerlijk. De Sumo is zoveel gaver dan de prijs zou suggereren.

True. Met dien verstande dat het (obvious) mineraalglas en in mindere mate de band en (weer in meerdere mate) de sluiting niet geweldig zijn.

Best value for money diver rond 400 euro blijft toch Steinhart denk ik, hoewel die Rolex hommagerij is niet mijn kop thee is

Dat lees ik wel vaker, maar ik kon me er eigenlijk niet in vinden. Kon niet zo 1 2 3 ontdekken wat er nou zo verkeerd is aan de stalen band van een Sumo. Misschien dat de sluiting zo lang is door de duikextensie? Die zou niet per se hebben gehoeven van mij. Verder gewoon een solide band.

beetje rammelig/blikkerig, de gesp ook

MM300 gesp er op is een oplossing, aftermarket stalen band ook

ligt ook een beetje aan je referentiekader denk ik, ik kwam van een Steinhart OVM (zelfde prijsklasse) en een Halios Tropik (met zware en massieve band) (toegegeven die is ruim anderhalf keer duurder dan de Sumo)

Ik denk dat de Sumo overall beter value for money is, ik vind de band zelf juist 1 van de sterke punten van het totaal, is de grote bijdrage aan het comfort ondanks zijn afmetingen.

Nee, eigenlijk niet eens. Ik vond het totaal gewoon echt tegenvallen, zo vind ik de kleur blauw in het echt ook niet mooi. Gelukkig verschillen smaken…