Afbouwen, wie nog meer

of juist opbouwen ?
Ik zelf wil gaan minderen, prijzen gaan nergens meer over.

3 likes

Welke prijzen van welke merken bedoel je?

Ik ben bezig met afbouwen, niet vanwege prijs maar ik ga er een paar verkopen om er een voor terug te kopen.

Ik klooi gewoon maar wat aan, en blijf dat lekker doen. Vanwege emotionele binding met bepaalde waardevollere stukken die nooit weggaan, zit er toch al geen logica in mijn verzameling. Boeien :wink:

9 likes

@schmeink Jij zit en zat altijd in het behoorlijk hoge segment, wat is in jouw optiek afbouwen ?
Wat jij als afbouwen ziet is voor een ander opbouwen.
Kun je min en max in het segment aangeven waarin je je vanaf nu wilt begeven.

Ik ben ooit ook begonnen in het kleiner segment. De laatste jaren koop en verkoop ik bv rolexen alsof het broodjes kaas zijn. Het bevredigd mij gewoon niet meer, volgens mij moet je dan stoppen.

8 likes

Ik draag wat ik heb verkopen doe ik niet en zo af en toe komt er wat nieuws
Ik ben een tevreden mens lekker toch

Gr Pieter

Of doorstomen naar Patek

2 likes

Heel begrijpelijk, maar is er nog een segment waar je de lol weer kan oppakken.Of wordt het gewoon “been there seen that”

Dat laatste denk ik…

Voor mij zou het ook totaal gaan afbouwen zo een 4-5 uurwerken ga ik behouden de rest alles weg

Postzegels verzamelen dan maar…:laughing:

3 likes

Jammer, had liever gezien dat je met al je ervaring - net als een profvoetballer die terugkeert op het oude nest - je input zou geven op allerlei klokken in een breed segment.
Onder het mom van “been there, seen that”

1 like

destijds heb ik dat ook gedaan had totaal 12-13 boeken vol postzegels waarvoor ik pak geld gekregen had toen ik ze verkocht had
ik zie dat bij elke hobby een einde komt misschien met de leeftijd of weet ik veel
maar bij uurwerken zou dat geen einde hebben ik hoop het voor mij :grinning:

1 like

Ik ben ook aan terugschalen. Liefst 3 stuks, 2 automaten in de winder en een Quartz beater. Of het lukt geen idee, is ook niet in beton gegoten de wens. Maar een doos vol en nog 10 klokkies eromheen gaf mij gewoon onrust.

1 like

Upgraden!

Afbouwen?? Welnee!! Ben juist aan het uitbouwen of opbouwen. Bezit slechts een handje vol. Heb nog vele wensen. Waaronder een Steinhart GMT, Rolex explorer of een sub.

Consolidatie, migratie en upgrade!

Lijkt wel een IT project. Inclusief budgetoverschrijdingen :blush:

9 likes

een op dit moment heel veel gehoorde opmerking… uit diverse hoeken en diverse landen
maar horen we dit eigenlijk niet al 5 jaar of meer ? , ieder jaar wordt het weer gekker en ieder jaar een ander merk / type waar de gekte (ook) toeslaat ?

Tja wat zal ik ervan zeggen:

Zie de kist, er zat een pilot one in, die is verkocht en weg, de Oris BC4 is net verkocht en ook al weg. De Meistersinger ook verkocht, zn laatste nachtje in de kist…
De Longines Hydroconquest 2 maanden geleden gekocht als lekker dunne dress diver. De Seiko blijft als daily en de citizen als beater. Dus wat nu?

Ik neig naar de vergaarde fondsen in te zetten als begin voor een omega aqua terra 41mm of rolex explorer I of rolex oyster perp 39mm.
En de allerlaatste plek gaat naar (hoop ik ooit) een Heuer calibre 17 silver of zenith el primero 36000vph.

Maar met max 5 stuks vind ik het ook welletjes. :smirk:b

1 like

Het afbouwen herken ik, maar dan in aantallen.
Ik wil uiteindelijk met het geld dat ik krijg voor de horloges die ik verkoop één of twee “nieuwe” horloges kopen.
Heb me nu voorgenomen om het dan bij een beperkt aantal horloges te laten en dan alleen nog maar te upgraden.
Maar… of het gaat lukken.