Afbouwen, wie nog meer

Van 12 stuks terug naar 3 gegaan. Er gaat nog wel een keer wat bijkomen maar voorlopig heb ik andere prioriteiten. Van 2 horloges heb ik overigens wel een beetje spijt van de verkoop, vintage Eterna en een Glycine KMU48.

Heb momenteel ook een dipje.
Heb alles verkocht behalve m’n sub ( eerste Rolex tevens van TS :slight_smile: )

Vind het wel even prima zo.

Toch geen SD…:slight_smile:

Toen met 2 partijen bezig geweest… Een had 'm al verkocht voor ik kon komen… En de andere ook.

Toen was ik er weer klaar mee… Geen zin in gehaast.
Zo snel kan t gaan :sweat_smile:

1 like

En vergeet de Panerai’s en Breitlings niet :wink:

Geintje, ik merk bij mezelf ook dat ik een beetje uitgekeken ben op Rolex, het is teminste maanden geleden dat ik er een uit het kistje gehaald heb. Ze lijken allemaal op elkaar en de prijzen gaan inderdaad nergens meer over.

Zelf heb ik momenteel meer plezier met vintage chrono’s van o.a. Heuer en Yema. Toch wat goedkoper en ergens veel leuker :+1:

1 like

Afbouwen niet.
Ik heb wel een rustpauze ingelast wat betreft zoeken.
Nu is mijn verzamelgebied afgebakend en te overzien nieuwe modellen komen er niet meer bij.
En of ik nu dagelijks of eens in de maand dat maakt niet uit.
Het voordeel is wel dat het niet een heel kostbare verzameling is en daarom wellicht makkelijker om af en toe wat afstand van te nemen

Wat doen.de prijzen er toe als je het horloge al bezit?

Zoals de rest hier volgen ik je al jaren, en je heb nergens een klik mee, snap ook echt niet waarom je horloges blijft kopen, steeds heb je er 1 die nooit meer weg gaat wn 2 weken later staan ze te koop.

Ik zou adviseren en je bent een aardige kerel dus heel welkom hier, maar verkoop dat ding, en zoek een andere hobby :slight_smile: misschien over een paar jaar dar het weer gaat kriebelen en dan koop je eens wat leuks, nu gewoon ff niks zou ik zeggen.

Gaat een beetje met ups en downs bij mij, ik wil nog altijd eens een Rolex bezitten maar ik vraag me af of ik er heel blij mee ga zijn als ik hem echt in bezit heb. Ik wacht mijn kans af om langzaam ernaar toe te werken, wellicht een Omega PO tussendoor :wink:

Voorlopig is de Seawolf nog steeds perfect voor mij

Afbouwen en opbouwen kan op een bepaald moment ook samengaan. Afbouwen in aantal en opbouwen in “kwaliteit”. (Less is more).
Ik denk en lees dat wanneer je met de hobby start je heel veel aanschaft/ ruilt. Je interesse verbreedt zich. Je krijgt meer kennis. Je laat je verleiden.
Dan komt er een periode van meerdere horloges verkopen/ inruilen om een duurdere te kunnen aanschaffen.

Op een gegeven moment kan het zijn dat je een paar duizend voor een horloge heel gewoon vindt.
Dan slaat de verveling toe en misschien in een helder moment dat je dan denkt …

“wtf! Waarom draag ik een horloge van een paar ruggen om mijn pols? Gaat toch nergens over”.

5 likes

Je denkt juist het zelfde als mij zoveel uitgeven dan een moment zeg je ufff hmm
ik kan toch voor veel minder van prijzen ook gelukkig zijn moet niet speciaals de top merken zijn je blijft het doen en maar verder en verder op een gegeven moment komt het uit,- kan beter dat geld uitgeven aan mijn woning of dergelijke
maar ik weet het nu zeg ik zo na een tijd ben ik er weer vandoor :wink:
jongens jongens toch :grin:

Volgens mij hebben de meeste hobby’s ergens een "verzadigings-punt
Ik heb diverse hobby’s, waaronder audio-studio apparatuur.
Met name classic compressors. Kosten soms meer dan een “gemiddeld” horloge. Menigeen zelf meer dan 2 of 3 Rolexen.
Maar als de zolder er vol mee staat en je bedenkt hoeveel ze gebruikt worden ( hoeveel draagtijd ) krab ik toch weleens achter mijn oren.

Afbouwen is dan zeker geen gek idee.

Op horloge gebied doe ik wat ik op dit moment een leuk klokje vind.
Alhoewel er ook al 27 klokjes in de kast liggen.
Afbouwen… misschien geldt dit wel voor veel hobby’s

Soli

Same here. Een normaal persoon komt 1x in zijn leven bij een juwelier, koopt een goed horloge en klaar.

Ons soort helaas niet. Is een beetje een gebed zonder eind. En dan gaan de prijzen idd nergens meer over. Ik heb me daarom voor het eerst sinds jaren weer aan een quartz gewaagd.

1 like

Tja, en dan heb je 4-5 top horloges…

… en dan worden het 6 top horloges. En 7. En 8. En …
:smile:

En als je dat hebt gehad en hebt afgebouwd, dan ben je er klaar mee.

1 like

Dan toch wel High End Quartz :wink:

van 1 beginnen na een tijd zie je dat je er 10 hebt liggen
dan ommekeer terug naar daling en maar verder puzzelen ,wat een ziekte man !! :sleepy:

1 like

Eg wel
Krijg er hoogtevrees van :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Edwin is gewoon weer terug bij de basis… lekker een seiko-tje kopen :slight_smile:

Koop 2 of 3 leuke klokkies met samen een max van 2 of 3 k… dan kan je best leuk pielen en doordraaien… alles met als sport te wisselen en niets / zo weinig mogelijk te verliezen…

want bloed kruipt, rust is er nooit… accepteer… en gooi HF uit je favorieten…

Ben vooral bezig met mijn spaarrekening op te bouwen :slight_smile:

Ik denk dat iedere verzamelaar op een gegeven moment een verzadigingspunt bereikt. Het spreekwoord luidt niet voor niets:

Het bezit van de zaak is het eind van het vermaak. :slight_smile:

Verkopen dus die boel en uitkijken naar iets anders! :slight_smile:

Kan ik helemaal inkomen! Ik knutsel echter af en toe ook wat klokjes in elkaar, en dan is het nog erger, wetende dat er nog wat behuizingen, wijzerplaten en uurwerken te wachten liggen tot een ‘goede combinatie’ voorbij komt.

1 like