Afbouwen, wie nog meer

Ben zelf over de afgelopen jaren flink toontje lager gaan zingen.
Niet uit geldgebrek, maar de prijzen van de klokjes en de bijbehorende servicebeurten zijn niet leuk meer.
Na een service van 600,- aan een Ebel chrono, alleen uurwerk, was het schluss.
Ik heb familie in een flink armer land dan het onze, die kunnen best af en toe een extra gebruiken.

Bovendien heb ik zeker zoveel schik met klokjes tot, laten we zeggen, 1000,- Euro.

Daddel.

Sorry, maar dit is echt slap gelul. Prima dat je tevreden bent met wat je hebt, maar ieder budget brengt andere wensen met zich mee. En duurder hoeft beslist niet groter of opzichtiger te zijn.

1 like

Een horloge is naast ‘tijd aflezer’ ook een sieraad.

Begrijp overigens niet waarom je een horloge hebt als je het enkel hebt om de tijd op te zien. De tijd staat namelijk op je GSM ook.

Ok is jouw mening

Tuurlijk een horloge is een sieraad, maar loop ik hiermee te pronken? nee toch.
Heb zelf nog een oud mobieltje je weet wel zo’n Nokia ding met druk knoppen doet het prima.
De tijd aflezen? kan dat ook? zou niet weten hoe het moet, zal is ff kijken.

L.

Wat heeft pronken er mee te maken als ik vragen mag?

Daddel, precies mijn motivatie voorwaats

Groter en opzichtiger zijn voor mij in ieder geval geen drijfveren tot aanschaf
Integendeel eerder meer ingetogen en klassieker …
Vandaar bijvoorbeeld de Grand Seiko en de IWC Portuguese
Dat neemt niet weg dat ik minder exclusieve horloges, zeker vintage" net zo kan waarderen
Vandaar dat de Mark II voor mij ook gewoon mijn absolute nummer 1 is

Een beperkte set houden, die je afwisselend wekelijks draagt en die een glimlach op je gezicht tovert…zoiets?

1 like

Voor mensen die een horloge alleen als functioneel gebruiksvoorwerp zien ben je hier aan het verkeerde adres

2 likes

Bericht ingetrokken door schrijver

Dat bedoel ik je slaat de spijker op zijn kop.

grt. L

Bedoel ik nu precies.

grt. L

Wat doen vrouwen met hun sieraden???, ik ben toch geen wief!!!

Daddel.

1 like

De afbouwers lijken veel in de dure categorie horloges te zitten. Wat voor mij laat zien dat opschalen in prijs en aantal leidt tot het inzicht dat het met minder eigenlijk leuker is.

1 like

Ik denk dat ik ook onbewust heb besloten af te bouwen. Een paar maanden terug heb ik mijn 114060 verkocht om een ouder model Sub te kopen maar ik ben zelfs gestopt met zoeken naar een mooi model. Ik draag alleen nog maar mijn Speedmaster en soms een GW-5000. De Black Bay en Explorer II en Mark 4.5 liggen eigenlijk alleen maar achter de kluisdeur te hopen op een beetje daglicht. Ook een handvol andere G-Shocks ligt keurig in de vensterbank te laden en syncen zonder ooit buiten te komen, eigenlijk is dat zonde.

Elke keer als ik iets anders draag grijp ik toch weer vrij snel terug naar de Speedmaster Pro, duidelijk heb ik jaren terug al het optimale horloge voor mezelf gevonden. Het bezitten van andere modellen is uiteraard echt wel leuk, maar uiteindellijk schept het geen voldoening, hoog tijd voor een grote afbouwronde dus?

Zou ik een soort two piece collectie hebben ontwikkeld die voor mij prima werkt?

Ik geloof niet dat het komt door desinteresse in horloges, ik wissel graag banden voor een andere look en kijk graag in etalages en op internet rond maar ik word nergens “hebberig” van. Best kans dat dit soort overwegingen gewoon bij de hobby horen, het gaat altijd een beetje op en neer met interesses.

1 like

deze is heel herkenbaar idd…dan wil ik niks kopen voor een jaar, dan opeens 3 in een maand

Een normaal persoon komt 1x in zijn leven bij een juwelier…
Ons soort helaas niet :grinning: :stuck_out_tongue_closed_eyes: :smile:
Supah!

1 like

de laatste keer dat ik voor een horloge bij een juwelier ben geweest is alweer even geleden …

Ik kom nooit bij een juwelier…

Ik wens sowieso niet geholpen te worden door een gladde snotneus in een slechtzittend pak.

Daddel.

1 like