Afbouwen, wie nog meer

Helemaal eens met Bert… duurder heeft niets te maken met opzichtiger. Je ziet zelfs vaak dat er een verloop in zit. Een eerste rolex wordt met andere gevoelens en beweegredenen gekocht als de 4e of 8e voor mijn part.

Als je het echt gehad zou hebben met horloges zou je de vraag niet stellen en het forum waarschijnlijk niet bezoeken.
Denk dat je interesse binnen de hobby gewoon aan het verschuiven is. Ik herken datzelfde. Had het een tijdje terug een beetje gehad met het de collectie maar merk dat ik toch weer veel plezier beleef op het moment dat ik de klokken die me storen verkoop en ga upgraden. Rolex heeft inderdaad veel van hetzelfde en als je eenmaal in dat merk zit dan is het lastig om er buiten te kopen. Waardevast, makkelijke verkoop etc. maken het een solide aankoop. Je maakt niet snel een miskoop binnen het merk. En of je ze nu houdt of niet. Op den duur lijken veel modellen wel op elkaar. Zeker als je niet aan 36 mm durft zeg maar.
Mijn advies zou zijn: zorg dat je weer dezelfde kick krijgt als toen je in dit segment stapte. Ik geloof niet dat je uitgekeken raakt op de hobby. Ik denk wel dat de kick van het verzamelen nu niet aanwezig is. Noem een klok in het opvolgende segment waar je een testikel voor zou inleveren en ga daarvoor. Wedden dat de liefde weer terug keert ?

1 like

Een Ball? :smile:

5 likes

Een horloge alleen om de tijd op af te lezen ?
:smile:
Ik kijk op een dag 300x naar mijn horloge. 5x daarvan is voor de tijd. De andere 295 keer om het te bewonderen…

5 likes

Leuke discussie! In kwantiteit zal er niet veel veranderen, maar wel in kwaliteit… Ik heb niet meer dan 6, doch niet minder dan 4 horloges in mijn horlogebox en dat vind ik een prima aantal om lekker af te wisselen.

De ‘harde kern’ bestaat momenteel uit 4 horloges; Seiko SKX007, LLD, Seamaster 300M en de Breitling Chrono. Dit jaar wil ik het rustig aan doen dus ik verwacht niet dat er nog veel geflipperd zal worden…

1 like

Ik zit overigens in hetzelfde schuitje als het ware. Heb mijn deepsea te koop gezet en wil er dan geld bij gaan leggen om een model uit een hoger segment aan te kunnen schaffen…

Tsja heb er momenteel 2 in de 500,- klasse. Daar komt volgende week nog 1 bij. En draag bijna dagelijks mijn Casiootje van 25,- als ik ben werken. :frowning:
Bang voor beschadigingen. Dus 3 is eigenlijk voor mij nog teveel. Wellicht dat er nog 1tje uitgaat

Dit soort filmpjes motiveert mij altijd weer wel:

2 likes

Waar bestaat de collectie uit Schmeink ?

1 like

Op en afbouwen doen we allemaal denk ik wel.

Heeeeeeeel herkenbaar😉

Yup, dat zijn de signalen. Tenzij je nog kunt genieten van een ‘simpele’ seiko 5, dan is er nog hoop😁

Het is dat die IWC totaal buiten mijn range ligt, maar dat is echt mijn holy grail.
Misschiejn over een jaar of 10, als ik wat dichter bij mijn midlife crisis zit :wink:

1 like

Uit een deepsea :wink:

Meerdere horloges heeft bij mij sowieso nooit gewerkt.

Minderen naar nul dan? :grinning:

Haha… een heel topic over het afbouwen van een collectie…
En de topicstarter heeft 1 deepsea !
“De laatste jaren koop en verkoop ik bv rolexen alsof het broodjes kaas zijn.”

:joy:

2 likes

Je bent best wel al lang lid, toch ben ik bang dat je afgelopen jaren behoorlijk wat gemist hebt van de “handel en wandel” van Schmeink. :sunglasses:

1 like

Boeit niet toch wat iemand geflipt heeft ?
De vraag is afbouwen of niet. En dat bij een huidige collectie van…1 horloges.

Afbouwen kan toch ook naar een minder dure klok.

1 like