'Age cracks' in plexi

Wie laat het ook lekker zitten? Als de wijzerplaat wat heeft geleden mag het plexi ook oud blijven. Vandaag mijn Candino terug van een service (waarbij diverse delen door die uit een donor zijn vervangen).

2 likes

Ik zet er nieuwe kristallen in omdat ik bang ben dat het structureel ook heel wat minder wordt.
Optisch stoort het me niet en laat ik ze zitten als er een dikke bezel rond zit.

Ik heb dit ooit nagevraagd bij diverse horlogemakers en die zeiden allen dat je wel een risico neemt qua waterdichtheid (afhankelijk van diverse omstandigheden uiteraard). Ik laat het meestal vervangen.

OT:

De jouwe zou niet misstaan in het rijtje @acour_jeroen :wink:
https://scontent.cdninstagram.com/hphotos-xaf1/t51.2885-15/s640x640/sh0.08/e35/12106212_1620154134913846_1071957961_n.jpg

3 likes

Ik wil zo’n Nautilus!

OT: ik laat het meestal vervangen, alhoewel ik nog nooit echt barstjes heb gehad.

Zover ik weet is dit de enige op het internet te vinden. En ik jaag op nog exemplaren :wink:

Ik heb er ooit ook een gehad, een nos met gouden bezel, niet de mooiste, maar wel cool!

Dit model is imho het coolst. Maar het merk an sich is zeldzaam. Meestal worden ze in Duitsland aangeboden toch?

Sommige scheuren in plexi laat ik zitten, laat de geschiedenis van het horloge zien. Ik denk dat het door de dikke radium indexen komt.


Bij dikke barsten door valschade of zo zou ik denk ik wél een ander glaasje proberen te vinden.

1 like