Ajuweliers.nl

Hoi horlogekenners, ik ben nieuw op dit forum.
Ik heb een mooi horloge gezien op deze website en vroeg me af of het een vertrouwde shop is om te bestellen?

Hallo ! En welkom :slight_smile:

Welk horloge zoek je precies

De website die jij benoemd heeft een thuiswinkel waarborg, dus kwa betrouwbaarheid moet het wel goed komen. Of ze goede service leveren kan ik natuurlijk niet bepalen.

Mvg

Bedankt voor je reactie Raider87. Ik heb de Seiko Solar SSC081P1 op het oog.

Zoek eens verder. Bijvoorbeeld dit. Via Amazon Duitsland. Geen idee verder hoor of dit goed of veilig is. Maar goedkoper moet kunnen. EUR 219.

Ajuweliers vraagt 299€

Bij bv. CreationWatches kan je deze kopen voor 177€. Deze komt dan wel uit het buitenland, dus wees bereid hier invoerrechten en kosten over te betalen. Waarschijnlijk ben je dan 225€ kwijt uiteindelijk. Toch weer flink goedkoper. Maar just my 2 cents. Garantie etc. zit wel anders dan natuurlijk.

Ik zou hem liever in NL bestellen dit ivm garantie etc dan maar iets meer uitgeven.

Tja, dat is persoonlijk. In dit segment koop ik niks in Nederland bij een Juwelier.

Even verzet naar Ervaringen met Verkopers, waar hij naar mijn inziens thuishoort.
MVG

Vind het wel belangrijk dat de garantie etc goed is geregeld. Heb al eens eerder problemen gehad met een horloge dat al na 3 maandjes niet meer liep. Dus zal de opties even bekijken.

Garantie blijft bestaan, ook als je in het buitenland koopt. Alleen dan moet je hem terugsturen, en dat is nou net niet wat je wilt, zegmaar :wink:

Verder oogt Ajuweliers me betrouwbaar/relatief goed. Maar geen persoonlijke ervaring. Ik vind het zelf wel prettig dat ze ook twee fysieke winkels hebben. Het is dus absoluut geen complete webshop, maar ook wel degelijk een juwelier zelf. Dat vind ik persoonlijk wel een belangrijk verschil.

Of bij timeshop24.de, bij vooruitbetaling €208.57

Pas op, ik heb geen enkele ervaring met timeshop24.

Ik zou gewoon voor amazon.de gaan, daar heb ik zeer goede ervaringen mee. Dit horloge wordt aangeboden en verzonden door Amazon, dus niet door derden (sommige produkten op Amazon zijn ahw “doorgelinkt” en worden door een ander geleverd). Je hebt dus alle Amazon garantie.

Ze zijn echt snel. De prijs is goed, €219. De verzendkosten zijn €0.00 (want eigen levering en boven ca €27 o.i.d. is gratis). En de service is super.

Over de Amazon service mijn ervaring van deze week.
Ik heb een “high end” muis gekocht (Logitech G502) in december 2014. Héél soms deed de backspace knop het niet. Ik dacht afgelopen donderdag: toch eens bellen voor overleg. Je typt na even zoeken naar de juiste pagina je telefoonnummer in en kiest “nu gebeld worden” of “over 5 minuten gebeld worden”. Ik kies voor “nu” en de telefoon gaat na 3 seconden over. Ik de situatie uitgelegd, de aardige meneer zegt Ssorry dat hij het soms niet doet. ENTSCHÜLDIGUNG! TUT ONS SOO LEID! Serieus, echt overdreven. Maar hij zou meteen een nieuwe afsturen, let wel, 10 maanden na aanschaf. Die kreeg ik dinsdag in de bus, na 3 werkdagen, donderdag laat in de middag gebeld.
Of ik de oude wil terugsturen en de verzendkosten wil doorgeven, krijg ik overgemaakt.

Nadelen:
Je moet een creditcard hebben.
Het is wel handig als je Duits kunt (website lezen, bellen bij vragen)

Je kunt ook voor de Engelse Amazon gaan (dus niet de Amerikaanse), maar ik verwacht duidelijk langere levertijden van hen.

Begrijp ik dat Seiko geen internationale garantie geeft?

Overigens, 80 euro minder bij Amazon op een prijs van EUR 299. Als je vier keer een horloge zo bij Amazon koopt, kan er eentje kompleet aan barrels gaan, en ben je nog goedkoper uit. Ik zou nooit een Seiko kopen bij een officiéle dealer.

Dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. Daarvoor ben ik niet genoeg Seiko expert. Ik heb een keer een horloge gekocht bij CW waar iets mis mee was. Zij zouden dat dan kosteloos repareren, en als dat niet lukt een nieuwe opsturen, maar dan moest ik hem wel op mijn kosten naar HongKong sturen. En dat laatst ben ik niet zo’n fan van. Maar ik weet eigenlijk niet of dat onder de Seiko garantie valt of de garantie van CW(Als verkoper) zelf.

CreationWatches is wat dat betreft sowieso grijs gebied. Ik vraag me af of zij sowieso wel ‘seiko dealer’ zijn, zegmaar. Ik gooi het eerder op grote dozenschuiver met focus op een aantal merken met eigen garantie.

Edit: Dit verklaard een hoop… http://www.creationwatches.com/warranty.html
Die van mij viel onder “Extended two years worldwide warranty.”

Voor een Seiko check ik zelf altijd eerst even bij Rob van Monsterwatches of hij hem heeft. Betrouwbaar en niet duur.